راهنمای خرید, رنگ, مبلمان

راهنمای خرید و انتخاب رنگ مبل [۱۰ رنگ پرفروش مبلمان]

lazy
۹۲ / ۱۰۰

انتخاب رنگ مبل برای اتاق نشیمن بسیار حساس است، باید به دنبال رنگی باشید که به شما امکان می‌دهد به راحتی دکوراسیون را تغییر دهید. خرید مبل کار ساده ای نیست و سرمایه گذاری بلندمدتی است که می‌تواند فضا را دلپذیر یا ناخوشایند کند. کاناپه باید با دکوراسیون کلی محیط هماهنگ و دارای ظاهری زیبا باشد. در عین حال باید در آن فضا خودنمایی و جلب توجه کند.

مطالعه بیشتر:

برای آشنایی بیشتر با انواع ترکیب رنگ دکوراسیون مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود. همچنین برای آشنایی با رنگ سال ۲۰۲۲ مقاله زیر را مشاهده کنید.

برای بسیاری از مردم انتخاب رنگ مبل برای اتاق نشیمن کار دشواری است. اگر در اندیشه تغییر رنگ و مدل مبلمان منزل یا محل کار خود هستید، قبل از خرید مبل باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. رنگ مبلمان بیش از سایر عوامل مهم است و دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار شما بر آن تاثیر می‌گذارد. در این مقاله به راهنمای خرید و نحوه انتخاب بهترین رنگ مبلمان منزل پرداخته‌ایم و ۱۰ نمونه از بهترین و پرفروش‌ترین رنگ مبلمان را آورده‌ایم. استفاده از این ۱۰ رنگ برای مبلمان شما را به مسیر درست طراحی هدایت می‌کند.

با اینکه اغلب افراد تصور می‌کنند انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان کار آسانی نیست اما در صورتی که شما برخی نکات ضروری را در نظر بگیرید و براساس  ترجیحات خاص خود اقدام نمایید، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین رنگ را برای مبلمان منزل خود انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ مبل اتاق نشیمن

 زیباترین رنگ مبل سال

ایده انتخاب زیباترین رنگ مبل سال

در انتخاب رنگ مبل باید به نکات زیادی توجه کنید و علاوه بر این باید رنگ مبلمان را با توجه به سایر رنگ های استفاده شده در دکوراسیون پذیرایی انتخاب کنید تا مبلمان منزل شما جلوه بیشتری پیدا کند.

بهترین و پرفروش‌ترین رنگ مبلمان اتاق پذیرایی چیست؟

بهتر است رنگ مبل نشیمن را به گونه‌ای انتخاب کنید که این قابلیت را داشته باشد که هر زمان که خواستید دکوراسیون منزل را تغییر دهید ناچار به تغییر مبلمان منزلتان نباشید. در ادامه بهترین و پرطرفدارترین رنگ های مبلمان پذیرایی را معرفی می‌کنیم.

انتخاب رنگ‌های گرم خنثی برای مبل

بهترین رنگ مبل برای خانه کوچک

ایده بهترین رنگ مبل برای خانه‌های کوچک

موضوع مهم در انتخاب رنگ و مدل مبلمان منزل هماهنگی آن با سایر عناصر خانه است. رنگ مبل زمانی که از رنگ‌های گرم خنثی مانند کرم، شتری، خردلی و بژ استفاده می‌شود مناسب هستند؛ مخصوصاً زمانی که با رنگ‌هایی مانند مشکی، انواع سبز، انواع آبی مانند آبی فیروزه‌ای یا آبی کلاسیک و رنگ‌های پاییزی ترکیب شوند، فوق العاده به نظر می‌رسند.

در این میان، حتی انتخاب عناصر و لوازم دکوری در رنگ‌هایی مانند قرمز برای ترکیب با رنگ‌های گرم خنثی، فضای خانه را آرامش بخش و دنج می‌کند. می‌توانید رنگ قرمز را برای آباژور، کوسن، فرش، لوستر و … انتخاب کنید و با مبل و کاناپه ست کنید.

در انتخاب رنگ مبلمان به این نکته توجه کنید که رنگ‌های گرم خنثی بر خلاف رنگ‌هایی مانند صورتی همیشه مد هستند و به نوعی رنگ‌های کلاسیک محسوب می‌شوند. رنگ‌های خنثی در تناژ گرم‌تر در طراحی داخلی فوق العاده موثر هستند.

رنگ مبل مشکی

بهترین رنگ مبل

ایده بهترین رنگ مبل

در انتخاب بهترین رنگ مبل، رنگ مشکی یکی از سخت ترین‌هاست. رنگ مبل مشکی در هر نوع از چرم گرفته تا پارچه و کتان می‌تواند شیک و به روز باشد. اما استفاده از رنگ مشکی برای مبلمان ممکن است فضای خانه را تاریک و دلگیر کند، به خصوص برای خانه‌هایی با متراژ کوچک. برای رفع این مشکل بهتر است رنگ مشکی مبلمان را با رنگ‌های سفید، نقره‌ای و خاکستری ترکیب کنید. رنگ مبل مشکی اگر از پارچه‌های مخمل یا چینل (پارچه‌ای شبیه مخمل اما ضخیم‌تر و دارای کرک در دو طرف پارچه) انتخاب شود، برای انواع مبلمان بسیار عالی و چشمگیر است.

ترکیب دو رنگ برای اتاق نشیمن

مبل در رنگ‌های روشن خنثی

ایده استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی منزل

بهترین رنگ مبل چه رنگی است؟

ایده استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی منزل، از دیوارها تا مبلمان …تناژ رنگی از طیف‌های رنگ روشن خنثی مانند کاراملی، شنی ماسه‌ای و غیره هر روز محبوب‌تر می‌شوند. اما چرا کمی جسورتر عمل نکنیم و ترکیب رنگی مانند رنگ کرم، بژ، خاکی و حتی پالت رنگ شنی را امتحان نکنیم. طیف‌های رنگ خنثی روشن از نظر زیبایی و آزادی شما در ترکیب و هماهنگی رنگ‌ها فوق العاده هستند. رنگ‌های خنثی روشن وقتی با رنگ‌های گرم‌تر ترکیب می‌شوند، فضایی آرامش بخش و دنج ایجاد می‌کنند و تطبیق مبلمان با اکسسوری‌ها و لوازم جانبی با رنگ‌های گرم‌تر، فضای خانه شما را منحصربه‌فرد می‌کند.

برای مثال، اگر از رنگ‌های روشن خنثی برای مبلمان استفاده می‌کنید، رنگ‌های گرم‌تر و تیره‌تر را برای دیوارها انتخاب کنید. سبز کله غازی، بژ و آبی کلاسیک این روزها بسیار محبوب هستند و به ویژه در دکوراسیون‌های معاصر و مینیمال استفاده می‌شوند.

مبل رنگ قهوه‌ای

انتخاب رنگ مبل متناسب با فضای دکوراسیون

انتخاب رنگ مبل متناسب با فضای دکوراسیون منزل

رنگ قهوه‌ای برای مبل هرگز از مد نمی‌افتد، در واقع به نظر می‌رسد قهوه‌ای همچنان محبوب‌ترین رنگ برای انواع مبلمان است از جمله مبلمان چرمی، کلاسیک، مبل ال، مبلمان سلطنتی و مدل‌های دیگر…

در انتخاب رنگ قهوه‌ای مبل می‌توانید تناژهای قهوه‌ای روشن یا قهوه‌ای سیر و شکلاتی را انتخاب کنید. استفاده از رنگ قهوه‌ای در طراحی داخلی خانه به شما این امکان را می‌دهد که در کنار آن از رنگ‌های دیگری نیز استفاده کنید. این رنگ طیف‌های مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید از رنگ بژ یا قهوه‌ای تیره استفاده کنید.

هنگام تزیین خانه با مبل قهوه ای، نسبت ۶۰-۳۰-۱۰ را در نظر داشته باشید. در حالی که رنگ اصلی اتاق نشیمن شما رنگ دیوارها و کف خواهد بود، مبل قهوه‌ای قسمت مهمی را با ۳۰% پوشش می‌دهد. رنگ بالش‌ها و عناصر تزئینی کوچکتر اطراف آن در ۱۰ درصد جزئی اما چشم نواز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

آیا تاکنون نام قانون ۱۰-۳۰-۶۰ یا رعایت ترکیب رنگ در دکوراسیون یا به عبارتی رنگ و تم در دکوراسیون منزل و طراحی داخلی منزل مدرن را شنیده‌اید؟ ما در مقاله ” قانون ۶۰-۳۰-۱۰، روشی مطمئن برای ترکیب رنگ در دکوراسیون ” به توضیح کامل آن پرداخته ایم.

مبلمان با پارچه‌های طرح دار و الگوهای ظریف

چگونگی انتخاب رنگ مبلمان

چگونه رنگ مبلمان را انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید اتاق نشیمن یا پذیرایی شما دنج باشد، بهتر است مبلمان طرح دار یا گلدار را برای چیدمان در این قسمت از خانه انتخاب کنید. در طراحی برخی مبلمان از ترکیب پارچه ساده با پارچه گلدار یا پارچه ساده با پارچه طرح دار استفاده می‌شود که این طرح‌های مبلمان نیز زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند.

اگر می‌خواهید از مبلمان طرح دار در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، بهتر است به سادگی طرح سایر وسایل را در طراحی داخلی خانه انتخاب کنید تا تغییرات مثبتی در طراحی داخلی ایجاد شود. اگر تصمیم خود را گرفته اید و می‌خواهید از پارچه‌های طرح دار برای مبلمان منزل یا محل کار خود استفاده کنید، بهترین انتخاب، مبلمان با طرح‌ها و نقش‌های ظریف است.

برای تزیین مبلمان طرح‌دار از ترکیب کوسن‌های طرح‌دار و ساده استفاده می‌کنند که این ایده خلاقانه باعث افزایش زیبایی مبلمان نیز می‌شود. همچنین امروزه استفاده از شال مبل در طراحی داخلی منزل گسترش یافته است و می‌توانید با کمک شال مبلمان رنگی، جذابیت طراحی مبلمان را افزایش دهید.

مبل در رنگ‌های تند

 زیباترین رنگ مبل سال

زیباترین و بهترین رنگ مبل سال

در انتخاب رنگ مبل چرا رنگ‌های تند مانند سبز لیمویی، زرد، نارنجی یا حتی زرشکی را انتخاب نمی کنید؟ برخی از افراد ممکن است از چنین طرح‌های جسورانه دوری کنند، اما زمانی که به روشی ظریف و در عین حال درست استفاده می‌شوند، این رنگ‌ها می‌توانند فضای خانه شما را به شدت متحول کنند. برای کسانی که شیفته رنگ‌ها هستند، انتخاب مبل با رنگ تند، جیغ و شاد می‌تواند برای ایجاد فضایی زیبا و شاداب کافی باشد.

یک مبل زرد روشن را تصور کنید که با محیطی خنثی احاطه شده است، از طرف دیگر می‌توانید از آن به روشی جسورانه‌تری استفاده کنید؛ چرا رنگ سبز را با زرد، حتی قرمز روشن را با صورتی و یا حتی بنفش یا نارنجی ترکیب نکنید. اگر می‌خواهید واقعاً جسورانه و منحصر به فرد عمل نمایید، رنگ‌های تند به شما کمک می‌کنند فضایی را ایجاد کنید که مطابق با سلیقه‌ی فردی شما باشد.

مطالعه بیشتر:

اگر می‌خواهید ظاهری مدرن، سرزنده و خاص به اتاق نشیمن خود بدهید و در کل خلاقانه عمل نمایید پیشنهاد دکورینه استفاده از مبلمان زرد رنگ است. نظر شما چیست؟ آیا انتخاب خوبی است؟ با ما همراه باشید و مقاله دکوراسیون با مبلمان زرد رنگ [۵۰+ نمونه عالی] رامطالعه نمایید.

مبلمان رنگ قرمز

چیدمان اتاق پذیرایی با مبل رنگ قرمز

انتخاب رنگ مبل – رنگ قرمز – چیدمان اتاق پذیرایی با مبل رنگ قرمز در سبک دکوراسیون

مبلمان قرمز می‌تواند انتخابی متفاوت، جسورانه و بسیار چشمگیر باشد. تزیین منزل با مبل قرمز هم در فضای سنتی و هم در فضای امروزی امکان پذیر است و می‌تواند اتاق نشیمن خاطره انگیزی را ایجاد کند.

قرمز رنگ شجاعت و جسارت، نماد عشق و قدرت و از جمله رنگ‌های پرانرژی و محبوب است. واقعیت این است که افراد کمی از رنگ قرمز برای دکوراسیون داخلی خود استفاده می‌کنند و اکثر طراحان داخلی استفاده از آن را توصیه نمی کنند زیرا ایجاد تعادل و هماهنگی با رنگ قرمز در دکوراسیون دشوار است و استفاده نادرست از آن در طراحی داخلی می‌تواند اثرات روانی منفی داشته باشد. اما از طرف دیگر ترکیب درست رنگ قرمز می‌تواند جذابیت خاصی در فضای زندگی شما ایجاد کند و دکوراسیون شما را به کلی تغییر دهد.

رنگ قرمز برای ترکیب مبلمان سنتی و کلاسیک (مثلاً قرمز زرشکی یا گوجه ای) و مبلمان مدرن بسیار دلپذیر است.

‎مبل رنگ ‎خاکستری

مبل خاکستری با چه رنگی ست میشه؟

مبل خاکستری با چه رنگی ست می‌شود؟

خاکستری رنگ زیبایی است که تقریباً استفاده از آن در تمام محیط خانه فوق العاده خواهد بود. یک مبل طوسی و یا خاکستری بلافاصله به فضای شما ظرافت می‌بخشد. می‌توانید رنگ خاکستری تیره یا خاکستری روشن را انتخاب کنید. برای اینکه فضای شما خیلی تاریک به نظر نرسد، سعی کنید مبل و کاناپه خاکستری خود را با رنگ‌های روشن مانند آبی یا زرد ترکیب کنید. به این ترتیب از تاریک و دلگیر شدن اتاق خود جلوگیری می‌کنید.

چگونه از رنگ تیره در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟

از آنجایی که خاکستری ترکیبی از سفید و سیاه است (گاهی اوقات با کمی ته رنگ مخلوط می‌شود)، خنثی ترین رنگ ممکن است، به این معنی که با هر طرح و پالت رنگی به خوبی هماهنگ می‌شود.

رنگ خاکستری باعث می‌شود رنگ‌هایی مانند مشکی بیشتر به چشم بیایند و در عین حال احساس تازگی و تمیزی داشته باشید. گرایش‌های مد می‌آیند و می‌روند، اما خاکستری همیشه با هر پالت رنگ جدید به خوبی ست می‌شود.

مبل رنگ سفید

انتخاب بهترین رنگ مبل برای اتاق پذیرایی

راهنمای انتخاب بهترین رنگ مبل برای اتاق نشیمن

رنگ سفید یکی از رنگ‌هایی است که هرگز قدیمی نمی شود. سفید رنگی است که همیشه می‌تواند محیط خانه را شاداب نگه دارد اما یکی از مهم ترین دلایلی که اغلب مردم برای استفاده از مبلمان سفید تردید دارند این است که پارچه مبل سفید زودتر از رنگ‌های دیگر کثیف می‌شود. بنابراین اگر رنگ سفید را برای مبلمان خود انتخاب می‌کنید، حتما پارچه مبلمان را بادوام و باکیفیت انتخاب کنید تا نظافت مبل پارچه‌ای یا چرمی سفید مشکلی ایجاد نکند.

انتخاب رنگ سفید در دکوراسیون داخلی به شما این امکان را می‌دهد که با همه رنگ‌ها بازی کنید. وقتی مبلمان سفید را انتخاب می‌کنید، دست شما برای انتخاب دکوراسیون سفید و البته فرش سفید بازتر است. در این صورت می‌توانید به راحتی از نقاشی‌ها رنگارنگ استفاده کنید.

در نهایت رنگ سفید به کاربر این امکان را می دهد که هر اکسسوری را که دوست دارد به دکوراسیون اضافه کند. اگر دیوارهایی با رنگ روشن دارید، می‌توانید به راحتی اتاق نشیمن خود را با لوازمی مانند مبل سفید، فرش روشن و تابلوهای نقاشی پررنگ تزئین کنید.

رنگ مبل سبز آبی یا آبی تخم اردکی

ایده‌های طلایی برای انتخاب رنگ مبل

ایده‌های طلایی که برای انتخاب رنگ مبل بدانید

رنگ سبزآبی که به نام “آبی تخم اردکی” شناخته می‌شود، به راحتی با اکثر رنگ‌های گرم و سرد ترکیب می‌شود. این رنگ پاستلی که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است، بدون اغراق برای طراحی تمام قسمت‌های خانه و در تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن، سنتی و کلاسیک ایرانی جذاب است.

ترکیب سایر وسایل خانه با این رنگ مبل بسیار آسان است. استفاده از این رنگ در هر فضایی عالی به نظر می رسد و می توان از آن در بسیاری از سبک های دکوراسیون استفاده کرد. سبزآبی بسیار آرام بخش است و می تواند اتاق های تاریک و بی روح را روشن کند. همچنین در کنار رنگ های خاموش و خسته کننده مانند گچی یا بژ عالی به نظر می رسد. می توانید خلاقیت به خرج دهید و از این رنگ به عنوان تم تک رنگ یا در ترکیب با رنگ های قهوه‌ای تیره برای ایجاد کنتراست فوق العاده دراماتیک استفاده کنید.

از رنگ کوسن گرفته تا لوستر، لامپ، پرده، آباژور، مبل، رنگ در و دیوار و… این رنگ آرامش بخش در ترکیب با رنگ‌هایی مانند بژ و خاکستری مایل به قهوه‌ای فوق العاده است، مخصوصا در اتاق‌هایی که تیره هستند و فاقد روشنایی هستند و یا اتاق‌هایی با پرده تیره. می‌توانید خلاق باشید و از ترکیب این رنگ با انواع رنگ قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای مایل به خاکستری تضاد رنگی جذاب و چشمگیری ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:

در این بخش از مقالات دکورینه ایده‌هایی را در نوشته‌ایم که توانسته به خوبی با مبلمان فیروزه‌ای یا همان سبزآبی تلفیق شود و چشم انداز منحصربفردی ایجاد کند برای مطالعه مقاله مبلمان فیروزه ای برای پذیرایی [۲۷ ایده بی نظیر + ویدئو] کلیک کنید.

نکات اصولی در انتخاب رنگ مبل که باید بدانید

  1. اگر می خواهید مبلمان پذیرایی را از دکوراسیون اتاق پذیرایی جدا کنید و در عین حال هماهنگی بین آنها را حفظ کنید، می توانید از رنگی برای مبلمان استفاده کنید که مکمل رنگ به کار رفته در دکوراسیون داخلی پذیرایی باشد. هماهنگی رنگ پرده و مبل می تواند ایده خوبی برای ایجاد دکوراسیون زیبا در اتاق نشیمن باشد.
  2. اگر می خواهید دکوراسیون اتاق نشیمن شما منحصر به فرد و مدرن تر به نظر برسد، بهتر است رنگ مبل را با سایر عناصر دکوراسیون اتاق هماهنگ کنید. ترکیب رنگ مبل با رنگ کفپوش و رنگ غالب به کار رفته در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن یکی از پرکاربردترین روش ها برای انتخاب رنگ مبلمان است.
  3. توجه داشته باشید که برای هماهنگی رنگ مبلمان با رنگ‌های به کار رفته در اتاق نشیمن، لزومی ندارد که رنگ مبلمان با رنگ سایر وسایل هماهنگ شود، بلکه می‌توانید از سایه‌های مختلف رنگ در کنار هم استفاده کنید و چیدمانی متفاوت در اتاق نشیمن منزل خود داشته باشید.
  4. اگر نور کافی در اتاق نشیمن شما وجود دارد، می توانید مبلمانی با رنگ روشن یا تیره برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید و اگر اتاق نشیمن تاریک و کم نور است، بهتر است از مبلمان با رنگ روشن استفاده کنید.
  5. برای اتاق‌های پذیرایی کوچک، بهتر است از مبلمان با رنگ روشن استفاده کنید تا فضای پذیرایی بزرگ‌تر و بازتر به نظر برسد.
  6. برای انتخاب رنگ مبل نشیمن باید به اندازه فضا و میزان نور اتاق نشیمن توجه کرد. اگر اتاق نشیمن شما بزرگ است، می توانید از رنگ‌های مختلف روشن و تیره مبلمان استفاده کنید تا اتاق نشیمن شما بزرگتر و بازتر به نظر برسد.

سخن پایانی

سایه های رنگی ذکر شده تنها بخشی از رنگ های زیبای مد روز هستند. این رنگ ها وقتی در اتاق نشیمن استفاده می‌شوند، فضا را بسیار جذاب می‌کنند. تمام رنگ‌های ذکر شده به عنوان انتخاب رنگ مبل تم کلاسیک را به ارمغان آورده و آرامش را به خانه شما می‌بخشد. در عین حال جذاب و پرانرژی هستند. جذابیت اصلی این رنگ ها لطافت و طراوت آنهاست. وقتی از رنگ‌های تند استفاده می‌کنید، حتما آنها را با رنگ‌های خنثی ست کنید. علاوه بر رنگ‌های خنثی، از رنگ‌های پررنگ نیز استفاده کنید.

فقط به صورت ذهنی سایه‌های رنگ را انتخاب نکنید یا رنگ‌ها را با هم ترکیب نکنید. بلکه توصیه ‌می‌شود برای انتخاب رنگ مبل، ابتدا با کاتالوگ‌های پارچه کار کنید و ببینید کدام رنگ با کدام رنگ هماهنگی بیشتری دارد. در واقع بازی با رنگ‌ها دید بهتری برای انتخاب به شما می‌دهد. در مرحله بعد، مشخص کنید که هر تن رنگی در کجا به بهترین وجه در دکوراسیون اعمال می شود، سپس تصمیم نهایی خود را اجرا کنید.

ما دوست داریم بدانیم شما چگونه از این رنگ‌ها در خانه خود استفاده می‌کنید. ما می‌خواهیم طراحی داخلی شما را ببینیم که چگونه آنها را در محل زندگی خود اعمال کرده‌اید، بنابراین در صورت تمایل چند تصویر را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین سوالات خود را در زیر مطرح کنید، ما در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

منبع: Trendingtopmost thespurce

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *