راهنمای خرید, نورپردازی

انتخاب آباژور رومیزی [۷ نکته کاربردی]

lazy
۹۰ / ۱۰۰

در صورت انتخاب آباژور رومیزی مناسب می‌توان تقارن، رنگ، کنتراست، بافت و البته نور را به هر فضایی آورد. هرچه بیشتر خانه خود را تزئین کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که این جزئیات کوچک هستند که بیشترین تفاوت را ایجاد می‌کنند. در حالی که سبک، تم و رنگ یک اتاق هویت آن را مشخص می‌کند، این نورپردازی است که در نهایت حال و هوا خاص آن را تعیین می‌کند و یک فضا را مطابق میل و به دلخواه شما جلوه می‌دهد.

در واقع یک تغییر ساده در نورپردازی می‌تواند فضای یک اتاق را کاملاً تغییر دهد و آن را از فضایی کسل کننده، به مکانی دنج، دعوت کننده یا حتی یک مرکز شاد و هیجان انگیز تبدیل کند! یکی از وسایل روشنایی که جذابیت و کارایی بالایی دارد آباژور یا چراغ رومیزی است.

مطالعه بیشتر:

در هر دفتر کاری، نورپردازی مناسب می‌تواند آن را به یک مکان بسیار خوب تبدیل کند. یک چراغ رومیزی شیک علاوه بر تامین نور در طول روز و شب می‌تواند ظاهر دفتر و سطح فعالیت شما را نیز بسیار عالی جلوه دهد. هیچ کمبود و محدودیتی برای انتخاب چراغ‌های رومیزی وجود ندارد.  برای اینکه شما در انتخاب بهترین آباژور رومیزی راحت باشید، ما با توجه به تجربه‌ای که داشتیم بهترین موارد را در زمینه انتخاب چراغ رومیزی مناسب اتاق کار خانگی در این مقاله خدمت شما ارائه نمودیم. برای مطالعه بیشتر این مقاله را بخوانید: ۱۶ مدل شیک چراغ رومیزی مناسب اتاق کار خانگی

در دنیایی که تحت سلطه لوسترهای خیره کننده، چراغ‌های آویز شگفت انگیز و خلاقانه و لامپ‌های ادیسونی و غیره است، آباژور رومیزی مناسب می‌تواند گزینه‌ای کمتر فانتزی به نظر برسد. اما ارزش چراغ رومیزی را در دکوراسیون منزل خود دست کم نگیرید.

امروز نگاهی می‌اندازیم به نحوه انتخاب آباژور رومیزی مناسب که همه چیزهایی را که نیاز دارید و خیلی نکات مرتبط دیگر را ارائه می‌دهد. پس با ما در این بخش از دکورینه همراه باشید.

راهنمای انتخاب و خرید آباژور رومیزی

Lamps and tables

۱.

تعیین دقیق محل قرار دادن آباژور رومیزی

با تعیین محل قرار دادن آباژور رومیزی شروع کنید و ارتفاع و فاصله دقیق از تخت، کاناپه یا صندلی گهواره‌ای دنج (صندلی راک) در کنار آن را مشخص کنید. اینکه ابتدا با خرید چراغ رومیزی شروع کنیم و سپس برای جا دادن آن در فضا تلاش کنیم واقعا ایده خوبی نیست. چون در اکثر مواقع لامپ برای اتاق خیلی کوتاه، بلند یا خیلی روشن است، البته، مگر اینکه خیلی خوش شانس باشید و اتفاقاً خرید شما متناسب با فضا باشد. بنابراین به طور کلی، قبل از خرید آباژور رومیزی، مکان آن را به وضوح تعیین کنید.

قبل از شروع به خرید چراغ رومیزی، محل دقیق آن را مشخص کنید

قبل از شروع خرید آباژور رومیزی، محل دقیق آن را مشخص کنید.

کاغذ دیواری و چراغ‌های رومیزی تعیین کننده سبک خاص هستند.

کاغذ دیواری و چراغ‌های رومیزی تعیین کننده یک سبک خاص هستند.

مطالعه بیشتر: دکوراسیون اتاق ناهارخوری سفید

۲.

اندازه گیری فضا قبل از قرارگیری آباژور رومیزی

هنگام انتخاب آباژور رومیزی جدید، کار کمی مشکل به نظر می‌رسد. تنظیم ارتفاع آباژور رومیزی با سایر عناصر خانه بسیار مهم است، زیرا علاوه بر اینکه باید جنبه تزیینی آن را مدنظر داشته باشیم، قرار است جنبه کاربردی نیز داشته باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید آباژور خود را روی پاتختی قرار دهید، ارتفاع آن نمی‌تواند با آباژوری که روی میز عسلی کنار مبل شما قرار می‌گیرد، یکسان باشد.

بنابراین فضایی که آباژور قرار می‌گیرد و کارکردی که انتظار آن را دارید را در اندازه گیری لحاظ کنید. بهتر است ارتفاع چشم با پایین کلاهک آباژور همخوانی داشته باشد؛ چه بخواهید چراغ رومیزی متناسب با گوشه مطالعه منزل بخرید، چه یک چراغ کنار تخت یا حتی چراغی که در کنار کاناپه اتاق نشیمن قرار می‌گیرد، این مورد کاربرد دارد.

پایه چراغ رومیزی هنگام نشستن با سطح چشم شما برابر باشد.

پایه آباژور رومیزی هنگام نشستن باید با سطح چشم شما برابر باشد.

لامپ‌های رومیزی با آباژورهای خنثی می‌توانند با هر پس زمینه ای مطابقت داشته باشند

لامپ‌های رومیزی با رنگ خنثی می‌توانند با هر پس زمینه‌ای مطابقت داشته باشند.

آینه‌ها زیبایی چراغ‌های رومیزی را در این اتاق خواب مدیترانه ای برجسته می‌کنند.

آینه‌ها، زیبایی چراغ‌های رومیزی را در این اتاق خواب سبک مدیترانه‌ای برجسته می‌کنند.

۹ مدل لوستر مناسب دکوراسیون سبک بوهمی

۳.

بازی با سبک با استفاده از آباژور رومیزی

برخی از خوانندگان ما ممکن است تعجب کنند که آیا یک آباژور رومیزی واقعاً سبک خاص خود را دارد یا خیر؟! و پاسخ کاملاً مثبت است. همه ما می دانیم که اغلب این کلاهک و یا شید هستند که جذابیت کلی آباژور را تعیین می‌کند، اما موارد زیادی وجود دارد که آشکار بودن خود لامپ تفاوت زیادی ایجاد می‌کند و به آن جذابیت خاصی می‌بخشد. چراغ‌های رومیزی با انواع مختلف می‌تواند کاملاً با سبک منحصر به فرد و استثنایی خانه شما مطابقت داشته باشد. روش دیگر این است که از آباژور رومیزی مدرن استفاده کنید تا سبکی کاملا متفاوت ایجاد کنید و به اتاق نقطه کانونی روشنی بدهید.

اتاق نشیمن آسیایی با نورپردازی خیره کننده

اتاق نشیمن سبک آسیایی با نورپردازی خیره کننده

۴.

نقش رنگ‌ در انتخاب آباژور رومیزی

یک پس‌زمینه خنثی که فاقد رنگ‌های تند است، تقریباً در اکثر خانه‌های مدرن دیده می‌شود  و با وجود رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، آباژور رومیزی این فرصت را به شما می‌دهد تا یک رنگ را به آن اضافه کنید. لذت استفاده از چند رنگ مانند چراغ رومیزی که در تصویر می‌بینید به شما این امکان را می‌دهد که تقریباً هر رنگ دلخواه خود را وارد کنید، در حالی که آباژور رومیزی مسی درخشان با حال و هوای صنعتی یا آن‌هایی که به رنگ طلایی هستند همچنان آن زرق و برق فلزی هوشمند را ارائه می‌دهند.

چگونه چراغ رومیزی عالی را انتخاب کنیم

چگونه یک چراغ رومیزی عالی را انتخاب کنیم.

مطالعه بیشتر: روشن تر کردن خانه های تاریک

 

۵.

کلاهک آباژور

یکی دیگر از موارد مهم برای خرید آباژور و انتخاب چراغ رومیزی، شید و یا کلاهک آباژور رومیزی و اندازه آن است. . نباید فقط سبک و طراحی آباژور ما را مجذوب خود کند و از ارگونومی و تناسبات شید و پایه آباژور غافل شویم. قطر آباژور باید حداقل ۵ سانتی متر کمتر از طول بدنه آن باشد و پایه آباژور مطمئناً مهم‌ترین بخش انتخاب در خرید آباژور و چراغ رومیزی است. هرچه پایه آباژور باریکتر باشد، ناحیه روشن کمتر خواهد بود. قبل از خرید این نکته را در نظر بگیرید.

آباژورها به این اتاق خواب زیبای سبک ویکتوریایی الگویی منحصر به فرد بخشیده است.

آباژورها به این اتاق خواب زیبای سبک ویکتوریایی الگویی منحصر به فرد بخشیده است.

انتخاب آباژور رومیزی

نحوه انتخاب آباژور رومیزی

۶.

مهمترین نکات انتخاب آباژور رومیزی

بیشتر چراغ‌های رومیزی به شما امکان می‌دهند سایه‌ها را به راحتی تغییر دهید، و در حالی که برخی ممکن است دارای اتصالات عنکبوتی باشند، برخی دیگر می‌توانند از گیره استفاده کنند. قبل از اینکه به تعویض آباژور فکر کنید، این را بررسی کنید. لامپ های مورد استفاده در چراغ های رومیزی این روزها فاصله زیادی با لامپ های قدیمی CFL داشته اند و روشنایی LED انتخاب ارجح است، زیرا هزینه برق را نیز کاهش می دهد. اما همه چراغ‌های رومیزی از این سوئیچ پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین قبل از خرید، جزئیات دقیق (مانند حداکثر توان) را بررسی کنید.

نکات انتخاب آباژور رومیزی

مهمترین نکات انتخاب آباژور رومیزی

۷.

خلق نورپردازی یکپارچه و یکدست با انتخاب آباژور رومیزی مناسب

چراغ رومیزی که انتخاب می‌کنید نه تنها باید با سبک و دیگر عناصر اتاق تناسب داشته باشد، بلکه باید به طور یکپارچه با دیگر لایه‌های روشنایی که از قبل وجود دارد، هماهنگ باشد. این می‌تواند چراغ‌های توکاری باشد که نورپردازی عمومی را تنظیم می‌کند، نورپردازی تاکیدی که ویژگی‌های خاص معماری یا آثار هنری یا حتی نورپردازی کاربردی را برجسته می‌کند. برای داشتن ظاهری منحصربه فردتر، سعی کنید دو چراغ رومیزی کاملاً متفاوت را با رنگ‌های مشابه یا اشکال هندسی ترکیب کنید تا به اتاق تقارن بصری با یک پیچ و تاب سرگرم‌کننده ببخشید!

در این اتاق نشیمن مدرن منابع متعددی از نور استفاده شده است.

در این اتاق نشیمن مدرن منابع متعددی از نور ترکیب و استفاده شده است.

سخن پایانی:

 امیدواریم راهنمای انتخاب آباژور رومیزی الهام بخش شما باشد. قبل از تصمیم گیری در مورد نوع نورپردازی منزل، توصیه می‌کنیم نگاهی به مقالات مرتبط در دسته بندی نورپردازی دکورینه بیندازید. همچننین برا خرید آنلاین لوازم خانه از فروشگاه آنلاین دکورینه دیدن کنید.

شما چه ایده‌های دیگری برای نحوه نورپردازی، به ویژه انتخاب آباژور رومیزی سراغ دارید؟ لطفا ایده‌های خود را در بخش دیدگاه‌ها با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: decoist

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *