بازسازی خانه

بازسازی یا نوسازی ساختمان، کدام مناسب شماست؟

lazy
۹۷ / ۱۰۰

بازسازی یا نوسازی ساختمان، کدام یک مناسب خانه شماست؟ تفاوت بین بازسازی و نوسازی چیست؟ بازسازی شامل چه اقداماتی در ساختمان می‌شود؟ بازسازی بهتر است یا نوسازی؟ آیا نوسازی و بازسازی ساختمان نیاز به مجوز از شهرداری دارد؟

بسیاری از مردم این دو کلمه را به جای هم استفاده می‌کنند، اما تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد. پاسخ آسان این است که یک بازسازی، ساختار موجود را تغییر می‌دهد تا ظاهر آن را تغییر دهد. نوسازی یک بازسازی کامل است. اگرچه هر دو در مورد تغییر فضای خانه شما هستند، تأثیر آنها متفاوت است. در این مقاله از دکورینه، تفاوت‌های کلیدی بین بازسازی و نوسازی را مورد بحث قرار خواهیم داد. ما همچنین نکاتی را برای دانستن اینکه کدام یک برای پروژه خانه شما بهتر است و چگونه آن را به درستی انجام دهید ارائه خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید!

مطالعه بیشتر:

قبل از شروع بازسازی، چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید حتما آنها را مدنظر قرار دهید. ما در این مقاله به ذکر ۱۰ موردی پرداخته ایم که نباید در هنگام بازسازی خانه آن را انجام دهید. برای مطالعه کامل مقاله “۱۰ کاری که نباید در هنگام بازسازی خانه انجام دهید” کلیک کنید.

همچنین برای پاسخ به چنین سوالاتی: فرایند بازسازی حمام به چه صورت انجام می‌شود؟ طراحی حمام مدرن چگونه انجام می‌شود؟ چطور میتوان از بروز هرگونه نارضایتی پس از بازسازی حمام جلوگیری کرد؟ می توانید این راهنمای کامل را مطالعه نمایید: چگونگی بازسازی حمام در ۱۱ مرحله

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

تفاوت بین بازسازی و نوسازی ساختمان در چیست؟

بازسازی یا نوسازی

تفاوت بازسازی و نوسازی ساختمان چیست؟

بازسازی ساختمان به معنای تعمیر و مرمت ساختمان است، همچنین انجام اقدامات فنی به منظور احیا و حفظ یک سازه قدیمی و فرسوده را شامل می‌شود. زمانی هست که خانه ای قدیمی دارید که سالهاست فرسوده شده و کیفیت ظاهری آن پایین آمده و امنیت ضعیف سازه شما را نگران می کند. در این شرایط شما قصد دارید شکل، ساختار و پلان کلی خانه را حفظ کنید، اما عیوب و مشکلات خانه را برطرف کرده و ایمنی سازه را تقویت کنید. در این صورت خانه شما نیاز به بازسازی دارد.

بازسازی و مرمت ساختمان زمانی انجام می شود که هدف یک پروژه بازگرداندن یک فضا یا ساختمان به حالت قبلی باشد. یک پروژه مرمت شامل اضافات، ارتقاء، اصلاحات ساختاری، یا تغییرات ظاهری که از طرح اصلی منحرف شود، نیست. پروژه‌های مرمت معمولی شامل حفظ خانه‌های قدیمی به سبک سنتی یا معماری تاریخی، و هر ساختمان یا فضایی است که آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد و به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

نوسازی ساختمان همانطور که از نام آن پیداست فرآیند تغییر و جایگزینی قطعات قدیمی با قطعات جدید است. اینکه تدابیری اتخاذ شود تا سازه‌های جدید جای سازه‌های قدیمی را بگیرند و ساختمان‌های قدیمی به شکلی جدید جلوه کنند. در بازسازی، نماهای داخلی ساختمان تعمیر می‌شود و این کارها قبل از شروع طراحی دکوراسیون انجام می‌شود. معمولاً نوسازی شامل نصب کاغذ دیواری، سقف کاذب و … است.

به طور کلی، نوسازی نسبت به بازسازی هزینه و زمان بیشتری دارد. با این حال، می‌تواند انعکاس بیشتری داشته باشد زیرا شما اساساً از صفر شروع می‌کنید. اگر از نتایج یک بازسازی راضی نیستید، هنوز هم می‌توانید در فضا زندگی کنید و تغییرات کوچکی ایجاد کنید تا زمانی که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.فرآیند بازسازی برای خانه هایی مناسب است که ساختار کلی ساختمان در آن کامل است و فقط قسمت هایی نیاز به بازسازی دارند.

تفاوت قیمت نوسازی و بازسازی ساختمان

بازسازی و نوسازی ساختمان

بازسازی و نوسازی ساختمان، کدام بهتر است؟

نوسازی خانه معمولاً به دلیل سطح کاری که مستلزم آن است، گرانتر از بازسازی است. به همین دلیل مهم است که تفاوت را بدانید تا بتوانید هنگام ایجاد تغییرات در منزل خود بدانید برای چه چیزی اقدام می‌کنید. بازسازی بسته به وسعت می‌تواند توسط خودتان انجام شود اما نوسازی بیشتر نیاز به خدمات حرفه ای دارد و همین امر باعث گرانی آن می‌شود. 

حالا بیایید هر یک از این فرآیندها را با جزئیات بیشتری مرور کنیم و بهترین نکات نوسازی و بازسازی ساختمان را باهم پیش ببریم!

بازسازی ساختمان

نوسازی و بازسازی خانه و ساختمان به صورت تخصصی

بازسازی ساختمان چیست؟ – نکات و ایده‌های نوسازی و بازسازی خانه و ساختمان به صورت تخصصی

بازسازی یک راه عالی برای به روز رسانی خانه شما بدون اینکه به طور کامل آن را تخلیه کنید. می‌توانید چیدمان را تغییر دهید، ویژگی‌های جدیدی اضافه کنید، یا فقط یک لایه رنگ تازه به آن بدهید. این یک راه عالی برای افزودن ارزش به خانه شما و جذاب تر کردن آن برای خریداران بالقوه است.

به طور معمول بازسازی شامل این پروژه‌های محبوب است:

  • تغییر دکوراسیون برای مطابقت با روندهای فعلی
  • نقاشی مجدد
  • افزودن یک دیوار برجسته به اتاق فقط با رنگ یا کاغذ دیواری
  • تعویض کفپوش
  • به روز رسانی روشنایی
  • جایگزینی وسایل قدیمی با وسایل جدید

بازسازی یک فضا معمولاً یک تعهد کمتر است، زیرا تغییر مجدد آن در آینده آسان است. همچنین عملیات بازسازی معمولاً در بازه زمانی کوتاه‌تر و با هزینه کمتر انجام می‌شود.
بازسازی ساختمان معمولاً به تغییرات کلی سازه و تعمیرات اساسی اطلاق می‌شود، به عنوان مثال: تقویت سازه کلی ساختمان، ترمیم سازه قدیمی ساختمان، ترمیم نمای ساختمان، تعمیر دیوارها با مصالحی مشابه مصالح اولیه، تعمیر کفپوش ساختمان، رفع مشکلات تاسیسات ساختمان، پس از بازسازی ساختمان منابع و انرژی کمتری مصرف می‌شود.

پس اگر پایه خانه محکم و محکم است و فقط نیاز به تعمیر دارد، آن را بازسازی کنید. همچنین در بیشتر موارد، هزینه بازسازی ساختمان بسیار کمتر از خرید خانه جدید است، به همین دلیل تصمیم گیری برای بازسازی خانه کاملا منطقی است.

نوسازی ساختمان

نوسازی خانه و ساختمان به صورت تخصصی

نوسازی ساختمان چیست؟ – نکات و ایده‌های نوسازی خانه و ساختمان به صورت تخصصی

از سوی دیگر، نوسازی فرآیند فشرده‌تری است. شما اساساً در حال ساخت بخش یا کل فضا از ابتدا هستید. این بدان معنی است که همه چیز از دیوارها گرفته تا کفپوش و لوازم خانگی تعویض می‌شود. به همین دلیل، نوسازی می‌تواند گران‌تر و زمان برتر از بازسازی باشد. با این حال، می‌تواند برای شما مفید باشد زیرا فضای کاملاً جدیدی برای کار دارید.

بهترین کفپوش آشپزخانه (مزایا و معایب)

نوسازی خانه معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که این نوع نتایج مورد نظر باشد:

  • خانه یا اتاق شما به فضای بیشتر / دیوارهای کمتر نیاز دارد.
  • آسیب‌های ساختاری وجود دارد که باید تعمیر شود.
  • خانه قدیمی است و نیاز به تعمیرات اساسی دارد.
  • می خواهید چیدمان فضا را تغییر دهید.
  • برق یا لوله کشی نیاز به کار مجدد دارد.
  • می خواهید پنجره‌ها یا درهای بیشتری اضافه کنید.

متداول ترین اقدامات در نوسازی ساختمان عبارتند از:

تغییر طراحی داخلی ساختمان، ایجاد کارایی برای فضاهای اضافی و بلااستفاده ساختمان، تغییر پوشش دیوارهای ساختمان مانند نصب کاغذ دیواری جدید، تغییر کفپوش ساختمان، تغییر دکوراسیون آشپزخانه، تعویض پیشخوان و کابینت آشپزخانه، نصب سقف کاذب، تعویض سرویس بهداشتی، یا نصب وان یا شیرآلات جدید، تعویض دستگیره در

نوسازی می‌تواند ارزش بیشتری نسبت به بازسازی به خانه شما بیافزاید، اما ریسک بیشتری نیز به همراه دارد. اگر در طول فرآیند نوسازی مشکلی پیش بیاید، تعمیر مجدد آن می‌تواند بسیار پرهزینه و زمان بر باشد.

نوسازی یا بازسازی ساختمان، کدامیک مناسب خانه شماست؟

فرق بازسازی و نوسازی ساختمان

فرق بین بازسازی و نوسازی ساختمان

اکنون که تفاوت بین بازسازی و نوسازی را فهمیدیم، چگونه می‌دانید کدام یک برای پروژه خانه شما مناسب است؟

اگر می‌خواهید خانه خود را بدون ایجاد تغییرات زیاد به روز کنید، بازسازی یک گزینه عالی است. همچنین اگر بودجه‌ای آنچنانی ندارید یا می‌خواهید پروژه را سریع به پایان برسانید، انتخاب خوبی است.

اگر می‌خواهید تغییرات اساسی در خانه خود ایجاد کنید، مانند اضافه کردن فضای بیشتر یا تغییر چیدمان، باید نوسازی را در نظر گرفت. همچنین اگر مایل به صرف هزینه و زمان بیشتری برای پروژه هستید، گزینه خوبی است.

مهم نیست که کدام مسیر را انتخاب می‌کنید، مهم است که تحقیق و برنامه ریزی خود را انجام دهید. مطمئن شوید که می‌دانید اهداف نهایی شما چیست. فرآیند بازسازی و نوسازی ساختمان در قسمت‌های مختلفی انجام می‌شود. مهمترین نکته بررسی وضعیت فعلی ساختمان به منظور تصمیم گیری در مورد کارهایی است که باید در این فرآیند انجام شود. ما قصد داریم بهترین نکات خود را برای هر دو به اشتراک بگذاریم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خانه خود بگیرید.

۱۰ مورد از بهترین نکات برای بازسازی خانه

بازسازی و نوسازی ساختمان مسکونی و خانه‌های قدیمی ویلایی

ایده‌های کاربردی بازسازی ساختمان مسکونی و خانه‌های قدیمی ویلایی

اگر قصد دارید خانه خود را بازسازی کنید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید و در نظر بگیرید. اگرچه هر پیشنهادی در اینجا ممکن است با شرایط شما مطابقت نداشته باشد، این ۱۰ مورد از بهترین نکات برای شروع بازسازی خانه است:

  1.  ابتدا تمام خواسته‌ها و نیازهای خود را برای بازسازی ساختمان یادداشت کنید.
  2. حداکثر بودجه مورد نیاز را در نظر بگیرید، بهتر است هر چیزی که نیاز دارید کمی بیشتر از قیمت واقعی تخمین بزنید!
  3. بدانید محدودیت‌های زمانی و مهارتی شما چیست.
  4. پروژه‌ای را انتخاب کنید که مطابق با بودجه و محدودیت زمانی شما باشد.
  5. به این فکر کنید که می‌خواهید با بازسازی به چه هدفی برسید و چگونه می‌توانید به آن برسید.
  6. از خلاقیت نترسید!
  7. قبل از انجام یک پروژه تحقیق کنید و یاد بگیرید.
  8. برای بهترین معاملات در مورد دکوراسیون جدید/آخرین کارهای جدید، در اطراف خرید کنید.
  9. قبل از شروع هر پروژه‌ای با متخصصان مشورت کنید.
  10. در صورت نیاز افراد حرفه‌ای را استخدام کنید.

۱۰ مورد از بهترین نکات برای نوسازی خانه شما

نوسازی ساختمان مسکونی و خانه‌های قدیمی ویلایی

نکات کلیدی نوسازی ساختمان مسکونی و خانه‌های قدیمی ویلایی

اگر قصد بازسازی فضای خود را دارید، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بازسازی فضا یک تصمیم ساده نیست. این یک پروژه بزرگ است که می‌تواند زمان و هزینه زیادی را صرف کند. در اینجا ۱۰ مورد از بهترین نکات برای شروع کار آورده شده است:

  1. در مورد آنچه می‌خواهید با نوسازی به دست آورید فکر کنید.
  2. به چه منظور نوسازی می‌کنید؟ آیا به فضای زندگی بیشتری نیاز دارید؟ آیا در تلاش برای فروش خانه خود هستید؟ آیا یک نوزاد در راه دارید و قرار است عضو جدیدی به خانواده‌تان اضافه شود؟
  3. بودجه خود را مشخص کنید نوسازی یک فضا ممکن است پرهزینه باشد، بنابراین مهم است که بدانید چقدر پول می‌خواهید خرج کنید.
  4. یک جدول زمانی برای پروژه ایجاد کنید. این به شما کمک می‌کند در زمان درست کار را انجام داده و از تاخیرهای پرهزینه جلوگیری کنید.
  5. در صورت نیاز افراد حرفه‌ای را استخدام کنید. در حالی که ممکن است برخی از تعمیرات را خودتان انجام دهید، اما بهتر است برخی از کارها به متخصصان واگذار شود.
  6. از مجلات، وب سایت‌ها یا دوستان/ اعضای خانواده که اخیراً خانه‌های خود را نوسازی کرده اند، الهام بگیرید.
  7. برنامه ریزی کنید و لیستی از همه چیزهایی که برای پروژه نیاز دارید تهیه کنید. این به جلوگیری از هرگونه هزینه غیرمنتظره در هنگام نوسازی ساختمان کمک می‌کند.
  8. برای بهترین معاملات مواد و کار در اطراف خرید کنید.
  9. قبل از شروع فرآیند نوسازی، مطمئن شوید که ایده روشنی از آنچه می‌خواهید دارید. می‌توان به راحتی دست به کار شد و تغییراتی را ایجاد کرد که امکان پذیر یا مقرون به صرفه نیستند.
  10. فقط کارهایی را که دوست دارید انجام دهید تا چندین سال دیگر مجبور به بازسازی نباشید!

مزایا + معایب بازسازی یا نوسازی ساختمان

بازسازی و مرمت ساختمان

نکات بازسازی و مرمت ساختمان

بنابراین، مزایا و معایب بازسازی/نوسازی چیست؟ در اینجا یک تفکیک سریع وجود دارد:

مزایا:

  • -شما می‌توانید خانه رویاهای خود را بسازید
  • -شما می‌توانید ارزش خانه خود را افزایش دهید
  • – می‌تواند مقرون به صرفه تر از جابجایی باشد

معایب:

  • -می تواند گران باشد
  • -می تواند زمان زیادی را ببرد
  • – ماندن در مسیر ممکن است دشوار باشد
  • – ممکن است هزینه‌های پیش بینی نشده‌ای وجود داشته باشد – مشکلات جدیدی ایجاد کند

وقتی نوبت به بازسازی یا نوسازی خانه می‌رسد، نکته مهم این است که تمام جوانب مثبت و منفی را بسنجید و تصمیمی بگیرید که برای شما مناسب است. تحقیقات خود را انجام دهید، بودجه و جدول زمانی ایجاد کنید و همین امروز ساخت خانه رویایی خود را شروع کنید!

مراحل نوسازی ساختمان

نوسازی ساختمان

مراحل نوسازی ساختمان مسکونی

مرحله اول: مشاوره با متخصصان مرتبط و برنامه‌ریزی برای طراحی

ابتدا مهندسان و طراحان ساختمان را بررسی و بازدید می‌نمایند. در این بررسی، آنها متوجه خواهند شد که چه قسمت هایی از خانه نیاز به تغییر دارد و این تغییرات شامل چه مواردی می شود. برای طراحی مجدد معماری داخلی و تغییر دکوراسیون باید از منزل شما بازدید کرد تا طراحی با توجه به شرایط شروع شود. مهندسین و کارشناسان پس از مشاوره و بازدید از پروژه یک برآورد اولیه و نسبی هزینه و مدت زمان اجرا را به شما اعلام می‌کنند. پس از آن در صورت توافق شروع به طراحی می‌کنند.

مرحله دوم: تخریب پروژه بازسازی

با توجه به نیاز تعیین شده، توافق اولیه با مالک و نقشه های تمام شده، تخریب ساختمان انجام می‌شود. البته برای بازسازی بنا نیازی به دست زدن به سازه اصلی بنا نیست و فقط مکان هایی که مورد نیاز است تخریب می‌شود.

مرحله سوم: مقاوم‌سازی و اصلاحات سازه‌ای براساس محاسبات نقشه‌های معماری

در این مرحله فونداسیون ساختمان اصلاح و استحکام می‌یابد. در صورت نیاز به اضافه یا حذف دیوار باربر یا غیر باربر باید در این مرحله انجام شود. در صورت نیاز باید تیرهایی به اسکلت ساختمان اضافه کرد تا پایداری ساختمان افزایش یابد. تغییرات در نمای ساختمان در کنار این بخش انجام می شود.

مرحله چهارم: اصلاح و نوسازی تاسیسات ساختمان

لوله کشی تاسیسات جدید، تعمیر لوله کشی قبل، سیم کشی برق و اجرای طرح تاسیسات برق، تغییر سیستم های گرمایشی و سرمایشی منزل، عایق بندی دوباره دیوارها و سقف برای رطوبت، سرما و گرما در این مرحله انجام می‌شود؛ همچنین در صورت تمایل هوشمندسازی ساختمان نیز در مرحله نوسازی و اصلاح تاسیسات انجام می‌گیرد.

مرحله پنجم: نازک کاری و پوشش نهایی

رنگ آمیزی دیوارها یا استفاده از کاغذ دیواری، کف سازی و نصب کفپوش‌های جدید از قبیل سنگ، سرامیک یا پارکت، گچ کاری، کاشی کاری و گچ بری و تزئین سقف و دیوار، نورپردازی، نصب قفسه، اجرای کابینت و … در این مرحله که مرحله پایانی نوسازی و یا بازسازی ساختمان است، انجام می‌شود. به طور کلی تمامی تغییرات مربوط به بازسازی ظاهر خانه در این قسمت از بازسازی ساختمان انجام می‌شود.

معرفی انواع کاغذ دیواری

خلاصه مطالب بازسازی یا نوسازی ساختمان

remodeling and renovation 10

بازسازی یا نوسازی خانه شما می‌تواند پروژه بزرگی باشد، اما همچنین می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد. مهم است که در مورد آنچه می‌خواهید با بازسازی به دست آورید فکر کنید و قبل از شروع هر کاری برنامه ریزی کنید. بهترین معاملات را در مورد مواد و کار انجام دهید و مطمئن شوید که قبل از شروع پروژه ایده روشنی از آنچه می‌خواهید دارید. فقط کارهایی را که دوست دارید انجام دهید تا چندین سال دیگر مجبور به بازسازی نباشید!

بازسازی و نوسازی ویلا

بازسازی و نوسازی ویلا

نکات بازسازی و نوسازی ویلا

بازسازی و نوسازی ویلا نیز انجام می‌شود زیرا خرید ویلا نوساز ممکن است برای همه مقدور نباشد و در عین حال ویلاهای قدیمی به دل هرکسی نباشد. اما شما می‌توانید طبق سلیقه و میل خود با هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه خرید ویلای جدید صاحب یک ویلا تمیز شوید. برای نوسازی و بازسازی ویلای خود کافی است مطالب بالا را به دقت مطالعه کنید و از افراد مجرب و متخصص کمک بگیرید.

راهنمای جامع محوطه‌سازی باغ [۵۰ ایده مدرن و خلاقانه]

طراحی استخر در حیاط خانه و باغ [۳۵ ایده خلاقانه]

بازسازی و نوسازی آپارتمان

نوسازی آپارتمان

نکات بازسازی ساختمان و نوسازی آپارتمان

امروزه متریال‌های مدرن دست معماران و کارفرمایان را برای بازسازی باز کرده است تا واحدهای مسکونی و آپارتمان‌ها بنا به خواست مشتری بازسازی شوند. درست است که این کار سختی‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارد، اما به دلیل هزینه کم نسبت به خرید خانه نوساز، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

بازسازی و طراحی داخلی ساختمان

بازسازی داخلی ساختمان مسکونی یا تجاری

نکات بازسازی داخلی ساختمان مسکونی یا تجاری

طراحی دکوراسیون داخلی خانه هماهنگی اجزای داخلی خانه با هدف زیباتر شدن فضای خانه است. به خصوص در خانه‌های آپارتمانی کوچک امروزی می‌توان با استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی مناسب این فضا را بهینه کرد. یکی از نکات بازسازی داخلی آپارتمان این است که شما تصمیم می‌گیرید که چگونه می‌خواهید زندگی کنید؟ آیا برای خانه خود سبک سنتی در نظر گرفته اید یا سبک مدرن یا تصمیم دارید فضایی آرام و دنج داشته باشید یا خانه‌ای با دکوراسیون رسمی را ترجیح می‌دهید؟ تعیین این عامل می‌تواند خیلی چیزها را تغییر دهد.

بازسازی داخلی ساختمان مسکونی یا تجاری به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که می‌تواند شامل دیوار، کف، سقف، کمد و کابینت و وسایل منزل باشد.
طراحی داخلی دکوراسیون منزل برای بازسازی کار ساده‌ای نیست و باید توسط افراد متخصص و متخصص این کار را انجام دهید و سلیقه و هدف خود را با آنها در میان بگذارید تا بتوانند یک طراحی داخلی خوب و منحصر به فرد برای شما بسازند. یا اگر خودتان خلاقیت طراحی دارید بهتر است نمونه‌های مختلفی از طراحی داخلی منزل و فیلم‌های مستند بازسازی خانه‌های قدیمی را ببینید تا با دیدن قبل و بعد از بازسازی خانه دیگران ذهن شما آماده ایده دادن شود.

راهنمای انتخاب مدل پنجره برای خانه [۱۶ نکته ضروری]

بازسازی و نوسازی ساختمان قدیمی

بازسازی ساختمان قدیمی

بازسازی و نوسازی ساختمان قدیمی

بازسازی خانه قدیمی به دو صورت انجام می‌شود: به روش سبکی و حفاظتی

بازسازی منزل مسکونی قدیمی به روش سبکی:

در این روش هیچ آسیبی به ساختار کلی خانه وارد نمی شود. تعمیر خانه قدیمی تا حدی انجام می‌شود که فقط قسمت‌هایی که نیاز به تعمیر دارند با حفظ سبک و معماری انجام می‌شود و قسمت‌هایی که نیاز به تعمیر اساسی دارند با قطعات مشابه جایگزین می‌شوند.

بازسازی ساختمان مسکونی به روش حفاظتی:

این روش برای خانه‌های قدیمی که بسیار آسیب دیده اند و نیاز به بازسازی جدی تری دارند استفاده می‌شود. در این روش با توجه به حساسیت ساختمان و احتمال ریزش، بازسازی خانه قدیمی به صورت دقیق و تخصصی تری انجام می‌شود. تعداد زیادی پروژه بازسازی نمای خانه قدیمی، بازسازی خانه‌های قدیمی قبل و بعد و همچنین فیلم‌های بازسازی خانه قدیمی در اینترنت وجود دارد که می‌توانید برای مدل بازسازی خانه قدیمی از آنها استفاده کنید.

خانه‌های قدیمی بازسازی شده امروزه طرفداران زیادی دارند و از این خانه‌ها حتی برای ساخت رستوران و کافی شاپ نیز استفاده می‌شود.

پرسش‌های مرتبط با نوسازی و بازسازی ساختمان

بازسازی خانه و نکات ضروری آن

نکات ضروری بازسازی و نوسازی خانه

چه زمانی باید یک متخصص استخدام کنم؟

وقتی صحبت از بازسازی خانه می‌شود، استخدام یک متخصص همیشه ایده خوبی است. حرفه ای‌ها تجربه و دانش لازم برای انجام درست کار را دارند. آنها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند در مسیر و در حد بودجه باقی بمانید.

بسیاری از متخصصان مختلف وجود دارند که ممکن است برای پروژه‌های نوسازی خود به آنها نیاز داشته باشید، مانند معماران، سازندگان، لوله کش‌ها و برقکاران. قبل از تصمیم گیری، تحقیق و مصاحبه با چند متخصص بسیار مهم است.

بازسازی کدام اتاق از همه سخت‌تر است؟

بازسازی آشپزخانه اغلب سخت ترین اتاق در نظر گرفته می‌شود . این به این دلیل است که این یک فضای پیچیده است که شامل کارهای مختلفی مانند لوله کشی و کارهای برقی است. همچنین یکی از پر استفاده ترین اتاق‌ها در خانه است، بنابراین ایجاد تغییرات می‌تواند دشوار باشد.

بازسازی حمام‌ها نیز اغلب دشوار است، زیرا شامل لوله کشی و کارهای برقی نیز می‌شود. آنها همچنین باید ضد آب و بادوام باشند که دستیابی به آن دشوار است.

میانگین هزینه بازسازی منزل مسکونی چقدر است؟

میانگین هزینه بازسازی خانه بسته به اندازه و محدوده پروژه متفاوت است. می‌تواند از چند میلیون تومان تا صدها میلیون تومان متغیر باشد.

مهم است که به یاد داشته باشید که بازسازی اغلب می‌تواند گران‌تر از حد انتظار باشد، بنابراین مهم است که بودجه‌ای قوی داشته باشید.

چگونه با بودجه کم خانه خود را بازسازی کنم؟

بازسازی با بودجه کم می‌تواند دشوار باشد، اما غیرممکن نیست. چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها انجام دهید:

  1. – خرید متریال از بنگاه‌ها و فروشگاه‌های اصلی و بدون واسطه
  2. -تا حد امکان کار را خودتان انجام دهید
  3. -خرید دکور/مبلمان دست دوم
  4. -با رنگ و چیزهایی که از قبل دارید خلاق باشید

بهترین زمان برای نوسازی ساختمان چه زمانی است؟

بازسازی ساختمان باید زمانی انجام شود که ساختار کلی خانه را دوست دارید اما قصد دارید آن را کمی مدرن یا جدید کنید. به عنوان مثال، یک سقف جدید روی آن قرار دهید، یک در یا پنجره جدید نصب کنبد و یا یک وان جدید در حمام نصب کنید.

آیا پروژه نوسازی منزل مسکونی نیاز به مجوز شهرداری دارد؟

بله، برای انجام برخی اقدامات بر اساس ضوابط نوسازی ساختمان باید از شهرداری مجوز گرفته شود. این اقدامات به شرح زیر است: تخریب دیوارهای داخلی و تیغه هایی که بار ساختمان را تحمل می کنند و در صورت تخریب باعث کاهش پایداری ساختمان می‌شود، جابجایی پله‌ها، جابجایی دیوارهای پارکینگ زمانی که منجر به از بین رفتن بخشی از ساختمان شود. جابجایی قسمت هایی از ساختمان که طبق مقررات شهرسازی ممنوع است.

سخن پایانی

امیدواریم این راهنما مقداری از فشار را از روی دوش شما بردارد و باعث شود که در تصمیم گیری درباره بازسازی و یا نوسازی ساختمان خود به نتیجه قطعی و مطلوب برسید. ما سعی کردیم نکات مهم و ضروری را بیان کنیم تا بتوانیم در این مسیر کمک و همراه شما باشیم. همچنین برای خرید محصولات مرتبط می‌توانید به بخش یراق آلات، لوازم و مصالح ساختمانی فروشگاه اینترنتی دکورینه مراجعه نمایید. دکورینه یکی از آن فروشگاه‌های بزرگی است که در زمینه عرضه لوازم و مصالح ساختمانی بسیار قدرتمند ظاهر شده و توانسته رضایت مشتریان را جلب کند.

در پایان از شما می خواهیم دیگر مطالب مرتبط با بازسازی خانه را مطالعه نمایید و در مراحل بازسازی و نوسازی از نکات گفته شده الهام بگیرید. از جمله این دو مقاله راهنمای جامع محوطه‌سازی باغ [۵۰ ایده مدرن و خلاقانه] و چگونه خانه خود را برای بازسازی آشپزخانه آماده کنیم

همچنین در صورت تمایل پیشنهادات و ایده های خود را برای ما ارسال نمایید. قطعاً پیشنهادات و ایده های شما مفید خواهد بود.

منبع: experthomereport realsimple

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *