رنگ

دکوراسیون زرشکی 💕 ترکیب رنگ و ست زرشکی

lazy
۹۰ / ۱۰۰

درباره دکوراسیون زرشکی چه می‌دانید؟ زرشکی چه رنگی است؟ ترکیب رنگ و ست زرشکی با دیگر رنگ‌ها چگونه است؟ رنگ‌هایی که با زرشکی ست می‌شوند، کدام هستند؟ نحوه استفاده از رنگ زرشکی در دکوراسیون چگونه است؟ ما در این مقاله از فروشگاه آنلاین دکورینه بهترین ترکیب رنگ و ست زرشکی در دکوراسیون را با شما در میان می‌گذاریم. لطفا با ما همراه باشید.

استفاده از رنگ زرشکی در یک فضا می‌تواند دکوراسیون آن را به کلی تغییر دهد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که استفاده زیاد از این رنگ می‌تواند فضا را سنگین کند. رنگ زرشکی با رنگ‌هایی مانند سبز، طلایی، سفید، بژ، طوسی، صورتی و کرم ابه خوبی ترکیب شود؛ اما باید مراقب باشید که تعادل رنگ در فضا را کنترل کنید.

مطالعه بیشتر:

در این قسمت از دکورینه نکات و توصیه‌هایی در مورد اینکه چه رنگ‌هایی را می‌توان با رنگ قرمز ترکیب کرد و فضای بسیار جذابی ایجاد کرد، ارائه شده است. همچنین نمونه‌های بی‌نظیری از طراحی‌های داخلی با ترکیب رنگ قرمز با رنگ‌های دیگر را ذکر کرده‌ایم، برای مطالعه این مقاله کلیک کنید: مکمل رنگ قرمز در دکوراسیون

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”⏫ بازگشت به فهرست اصلی”]

رنگ زرشکی چیست؟

Crimson color in home decoration

زرشکی رنگ قرمز سیر است که ته رنگ آبی دارد و رنگ ارغوانی بسیار ظریفی به آن می‌دهد و چیزی بین قرمز و ارغوانی است، در فارسی میانه به این رنگ‌ها «کرمست» می‌گفتند. زیرا گفته می‌شود رنگ قرمز در ابتدا از خرد شدن بدن حشرات کرمست ورمیلیو ساخته می‌شد. با واژه کرووازی “Cramoisi” فرانسوی از یک ریشه هستند. «قرمز» معرب این کلمه است و در عربی به آن قرمز زرشکی می‌گویند، اما ترک‌ها واژه قرمز را جایگزین رنگ سرخ کردند.

زرشکی به چه معناست؟

زرشکی رنگ قرمز روشن و سیری است که گفته می‌شود رنگ خون انسان است. در نتیجه، با توجه به این مفهوم زرشکی می‌تواند مفاهیم خشونت‌آمیز داشته باشد، و این رنگی است که اغلب روی جلد فیلم‌های ترسناک یا رمان‌های ترسناک برای بیان ماهیت وحشیانه و خشن محتوا استفاده می‌شود.

با این حال، شدت رنگ زرشکی به این معنی است که با شور و عشق نیز همراه است. لباس‌های زرشکی رنگی جذاب و فریبنده در نظر گرفته می‌شوند و رزهای زرشکی به‌عنوان هدیه در روز ولنتاین به‌طور گسترده خریداری می‌شوند.

همچنین در ترکیب رنگ و ست زرشکی می‌توان برای پرداختن به دکوراسیون فضای جشن استفاده کرد؛ زیرا رنگ پاییزی است که معمولاً در تزئینات جشن کریسمس غربی‌ها استفاده می‌شود.

روانشناسی رنگ زرشکی

یکی از ویژگی های افراد علاقه مند به رنگ زرشکی داشتن روابط اجتماعی گسترده است. این افراد سعی می کنند اعتماد دیگران را در روابط خود با دیگران کسب کنند. قرمز بودن در این رنگ و در این افراد نشانه گرم بودن و سرزنده بودن است که بر یک رابطه تاثیر می گذارد. در فرهنگ ایرانی و روانشناسی، رنگ زرشکی را نشانه خون شهدا می‌دانند و گل لاله نیز در شعر و ادبیات فارسی به این موضوع اشاره می کند و رنگ زرشکی استعاره از خون پاک شهدا و عشق و قدرت است.

بسیاری از ما از گل رز برای خواستگاری و ابراز عشق استفاده می کنیم. این گل نماد عشق و محبت است و با این نماد شناخته می شود. نجابت، پاکی، معصومیت از دیگر نمادهای مهمی هستند که در این رنگ به آنها اشاره شده است.

همچنین وقتی صحبت از روانشناسی رنگ‌ها می‌شود و اینکه رنگ زرشکی می‌تواند چه احساسی در ما ایجاد کند، ترکسی رنگ و ست زرشکی یکی از بحث برانگیزترین طیف‌های رنگی است. این به این دلیل است که رنگ زرشکی می‌تواند احساسات خشم و عصبانیت را القا کند، اگرچه می‌تواند احساسات شهوت را نیز برانگیزد. این ممکن است به این دلیل باشد که قرمز رنگی آتشین و پرشور است و شور و اشتیاق اغلب در خشم و شهوت دخیل است.

زرشکی با خطر نیز همراه است زیرا اغلب به عنوان رنگ در علائم هشدار دهنده و خطر استفاده می‌شود و حتی در زبان از قرمز به عنوان رنگ منفی استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال، ممکن است عبارت “کارت قرمز” را بشنوید، که به یک ویژگی در یک شخص اشاره دارد که نشان می‌دهد مشکلی در او وجود دارد.

نحوه پاسخ یک فرد به رنگ زرشکی ممکن است بسیار شخصی باشد، اما معمولاً افراد واکنش‌های مختلف مثبت یا منفی به این رنگ دارند، اگر خانه خود را برای لذت بردن از آن تزئین می‌کنید و رنگ زرشکی را دوست دارید، می‌تواند عالی به نظر برسد، اما اگر خانه خود را برای فروش آن رنگ آمیزی می‌کنید، به جد در استفاده از این رنگ خودداری کنید زیرا می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد.

🔴 رنگ‌های مشابه زرشکی

✅ قرمز مخملی

قرمز مخملی در مقایسه با زرشکی رنگ تیره‌تری دارد، اما دارد رنگ قرمز مایل به بنفش مشابهی است. می‌توانید از این طیف رنگی به جای هم در دکوراسیون خانه استفاده کنید، زیرا در میان طرح‌های رنگی مشابه کار می‌کنند.

با این حال، قرمز مخملی ظاهری پررنگ‌تر و قرمز سیر ایجاد می‌کند، در حالی که زرشکی روشن‌تر خواهد بود.

✅ قرمز یاقوتی

قرمز یاقوتی از نام این سنگ قیمتی گرفته شده است و رنگ قرمز عمیق و واقعی بدون هیچ گونه ته رنگ گرم یا سرد آشکاری است. طیف رنگی مشابه رنگ زرشکی دارد و می‌تواند به خوبی با دیگر رنگ‌های لوکس ست شود.

✅ آلبالویی

رنگ قرمز آلبالویی از روی رنگ میوه نامگذاری شده است و اثری غنی، عمیق و شدید دارد. آلبالویی تیره‌تر از زرشکی است، اما رنگ مشابهی دارد زیرا ته رنگ آلبالویی کاملاً سرد و مایل به آبی است.

🔴 نحوه استفاده از رنگ زرشکی در دکوراسیون منزل

راهنمای ست رنگ زرشکی

راهنمای دکوراسیون رنگ زرشکی

یکی از رنگ هایی که به زیبایی دکوراسیون داخلی می‌افزاید ترکیب رنگ و ست زرشکی است. زرشکی رنگ پرکاربردی در طراحی داخلی نیست و نباید بیشتر از حد معمول در دکوراسیون استفاده شود، بلکه باید از رنگ های خنثی و مکمل نیز استفاده شود. اما اگر از طرفداران این رنگ هستید، راه‌های زیادی برای گنجاندن آن در طرح‌های رنگی وجود دارد.

۱-

✅ افزودن لایه‌های کوچکی از رنگ زرشکی به یک فضای خاص دکوراسیون

ترکیب رنگ و ست زرشکی می‌تواند گرما و راحتی را به فضا بیافزاید بدون اینکه احساس قدیمی بودن یا سنتی بودن داشته باشد زیرا دارای ته رنگ‌های گرم همراه با ته رنگ‌های سرد است. وجود رنگ آبی در این رنگ به جای رنگ‌های قرمز قهوه‌ای یا نارنجی، احساسی مدرن و چشمگیر به آن می‌دهد.

در اتاقی با نور کم، از طیف‌های رنگ زرشکی استفاده کنید تا حس راحتی را به فضا ببخشید، مانند کوسن‌های زرشکی رنگ روی مبل بژ یا پرده‌های زرشکی در دفتر کار خانگی. افزودن لایه‌های کوچکی از این رنگ به یک فضای جالب باعث می‌شود که احساس خوشایندتری داشته باشید و آن را به اتاقی تبدیل کنید که می‌خواهید زمان بیشتری را در آن بگذرانید.

۲-

✅ استفاده از رنگ زرشکی به عنوان رنگ دیوار تاکیدی

قبل از آنکه به بررسی ترکیب رنگ و ست زرشکی دیوار تاکیدی بپردازیم ابتدا در رابطه با اینکه دیوار تاکیدی چیست، توضیح مختصری می‌دهیم، دیوار تاکیدی دیواری است که طرح آن با طرح های دیوارهای دیگر اتاق متفاوت باشد. این دیوار حس جدیدی به دیوارهای یکنواخت اتاق شما می دهد و همه توجه را به خود جلب می کند. یک دیوار تاکیدی می‌تواند به نقطه کانونی دکوراسیون شما تبدیل شود. برای ایجاد یک دیوار برجسته نیازی به صرف هزینه زیادی ندارید، کافی است آن را از دیگر دیوارهای اتاق متمایز کنید.

اگر زرشکی، رنگی است که دلخواه شماست و نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید، می‌توان از آن در تمام دیوارهای اتاق استفاده کرد. اما برای اکثر مردم، زمانی که کل فضا کاملا با رنگ زرشکی احاطه شده باشد، احساس بسیار خسته کننده‌ای و زننده‌ای خواهد داشت. با این حال، هنوز هم می‌توانید با استفاده از رنگ زرشکی به عنوان رنگ دیوار تاکیدی، از مزایای دکوراسیون رنگ زرشکی لذت ببرید. این کار، رنگ را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از طرح رنگی تثبیت می‌کند بدون اینکه احساس کنید که خیلی شدید و زننده باشد.

دیوار اصلی پشت شومینه یا تلویزیون در اتاق نشیمن یا دیوار پشت سر تخت در اتاق خواب را انتخاب کنید و آن را با زرشکی رنگ کنید. با قرار دادن وسایل کوچک زرشکی در اطراف اتاق، آن را با بقیه فضا پیوند دهید، به عنوان مثال، شامل آباژورهای رومیزی زرشکی و یک فرش زرشکی.

۳-

✅ استفاده از مبلمان زرشکی در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ و ست زرشکی

ترکیب رنگ و ست زرشکی با مبلمان

بیشترین استفاده در دکوراسیون رنگ زرشکی، مبلمان است. مبلمان زرشکی یکی از پرطرفدارترین رنگ های مبل به خصوص مبل مخمل زرشکی است که همیشه نماد مبل های سلطنتی است. زیرا جلوه ظریف‌تری ایجاد می‌کند. معمولا هنگام خرید مبل زمانی که در فروشگاه و نمایشگاه هستیم، آنقدر مجذوب مبل با پارچه زرشکی می شویم که حتی ممکن است از رنگی که از ابتدا قصد خرید آن را داشتیم بگذریم.

اما زمانی که قصد خرید مبلمان با رنگ زرشکی را دارید بهتر است به یاد داشته باشید که این رنگ، رنگی شیک و سنگین است که با رنگ‌های شاد و رنگارنگ میانه خوبی ندارد. یعنی اگر به دکوراسیون رنگارنگ علاقه دارید مبلمان زرشکی را انتخاب نکنید. نهایتاً رنگ زرشکی برای ترکیب های سه رنگ مناسب است، در غیر این صورت ممکن است فضا شلوغ و خسته کننده به نظر برسد.

نکته دیگر در انتخاب مبل زرشکی در دکوراسیون داخلی این است که برای دستیابی به دکوراسیون آرام بخش، راحت و دنج، سایه‌های خنثی را انتخاب کنید و از رنگ‌های تند دیگر مانند مشکی و بنفش خودداری نمایید، زیرا ترکیب این رنگ‌ها با زرشکی فضایی را ایجاد می‌کند که برای گذراندن زمان طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد.

راهنمای خرید و انتخاب رنگ مبل [۱۰ رنگ پرفروش مبلمان]

۴-

✅ روشن کردن

زرشکی دارای رنگ قرمز روشنی است و به همین دلیل گزینه رنگی عالی برای افزودن روشنایی و شادابی به اتاق به شمار می‌رود. این مورد به ویژه در آشپزخانه‌ها، جایی که دکوراسیون رنگ زرشکی می‌تواند حس یکپارچه‌ای از سبک وینتیج به خود بگیرد، به خوبی کار می‌کند.

سطوح براق به رنگ زرشکی را انتخاب کنید تا نور را پخش کنند و به محیط جلوه روشنی ببخشند، مانند کاشی‌های مترویی به رنگ زرشکی مخملی یا یک میکسر ایستاده براق به رنگ زرشکی که روی میز نمایش داده می‌شود.

هنر دیواری با ترکیب رنگ و ست زرشکی می‌تواند راهکار خوب دیگری برای روشن‌تر کردن آشپزخانه و ایجاد حس سرزنده‌تر به آن باشد، و همچنین لوازم جانبی مانند ساعت با قاب زرشکی یا پیش‌بند سرمه‌ای آویزان شده از قلاب دیواری.

🔴 رنگ‌هایی که با زرشکی ست می‌شوند؟

ترکیب رنگ و ست زرشکی

ترکیب رنگ و ست زرشکی با دیگر رنگ‌ها

تندی و شدت رنگ زرشکی می‌تواند ست شدن با رنگ‌های دیگر را دشوار کند. در استفاده از رنگ‌های تند و روشن دیگر با رنگ زرشکی خودداری کنید. درعوض، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به رنگ زرشکی اجازه می‌دهد بدرخشد یا رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید تا شدت زرشکی را کاهش داده و ظاهری متعادل‌تر ایجاد کنید.

بنابراین بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که با دکوراسیون رنگ زرشکی همخوانی دارند، اصولا این رنگ ها رنگ های سرد هستند و نباید در کنار زرشکی از رنگ گرم دیگری استفاده کنید. استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی تاثیر بدی خواهد داشت و محیط شما را نامتعادل جلوه می دهد.

۱-

✅ ست رنگ سبز زیتونی با زرشکی

زرشکی و سبز زیتونی دو رنگی هستند که وقتی با هم استفاده می‌شوند، فوراً بی انتها به نظر می‌رسند. اینها رنگ‌هایی هستند که معمولاً در خانه‌های لوکس و بزرگ با هم دیده می‌شوند، به‌عنوان مثال دیوارهای زرشکی و صندلی‌های سبز زیتونی. این رنگ‌ها همچنین برای تزئینات جشن با هم استفاده می‌شوند زیرا دو طیف اصلی مرتبط با عید و شادی هستند.

وقتی رنگ زرشکی را با سبز زیتونی در دکوراسیون منزل ترکیب می‌کنید، سبکی را ایجاد می‌کند که احساسی سالم و خانوادگی می‌دهد، زیرا این رنگ‌ها بسیار با جشن و دورهمی مرتبط هستند.

همچنین می‌توانید از رنگ‌های سبز زیتونی و زرشکی در سبک‌های معاصر و همچنین سبک‌های مدرن اواسط قرن استفاده کنید. سومین سایه خنثی مانند طوسی کم رنگ یا سفید را به ترکیب اضافه کنید تا شدت و عمق هر دو رنگ سبز و زرشکی را متعادل کند و در عین حال از مشخص بودن رنگ‌ها نیز اطمینان حاصل کنید.

✳ نکته: با اینکه زرشکی یک رنگ گرم و سبز زیتونی رنگی سرد است و این طیف‌ها با یکدیگر تضاد دارند، با این حال، از آنجایی که رنگ سبز زیتونی کاملاً سنگین و خاکی است، تضاد آن ناخوشایند نیست.

مطالعه بیشتر:

۲۱ ترکیب رنگ زیبا که هماهنگی بی نظیری با رنگ سبز دودی یا رنگ سبز کله غازی دارند.

۲-

دکوراسیون رنگ زرشکی و طلایی

زرشکی رنگی است که کاملا با طلایی میانه خوبی دارد. ترکیب رنگ و ست زرشکی طلایی محیطی سلطنتی و باشکوه ایجاد می کند و بهتر است تمام محیط را با کاغذ دیواری های طلایی بپوشانید و از لوسترهای طلایی استفاده کنید و مبلمان زرشکی را در فضا بچینید. همچنین می توانید فرش های کرم و نسکافه ای را انتخاب کنید تا دکوراسیون شما کاملاً مطابقت داشته باشد. برای اطمینان از اینکه رنگ درجه یک و ظریف به نظر می‌رسد روکش‌های کوسن زرشکی با منگوله‌های طلایی در گوشه‌ها و آباژورهای زرشکی طلایی انتخاب کنید.

۳-

✅ ترکیب رنگ و ست زرشکی با رنگ بژ

بژ رنگی خنثی و گرم است و به دلیل رنگ متفاوتش می‌توان با رنگ‌های زیادی ست کرد. رنگ بژ در دکوراسیون منزل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب رنگ بژ با قهوه ای، طلایی، طوسی، سفید و مشکی، سبز، صورتی، قرمز، آبی و زرشکی نتیجه خوبی در چیدمان خانه به جای می‌گذارد. اگرچه طیف‌های بژ به ظاهر بی‌پایان هستند، اما مطمئن باشید که هر یک از آنها به خوبی با ترکیب رنگ و ست زرشکی عالی می‌شود. رنگ بژ می‌تواند شدت رنگ زرشکی را کاهش دهد و احساس راحتی به آن بدهد.

در حالی که بژ گاهی اوقات به عنوان یک رنگ ملایم تلقی می‌شود، سایه پس زمینه عالی برای طیف‌های زرشکی را فراهم می‌کند. در اتاق خوابی با دیوارهای بژ روشن و فرش‌های بژ تیره، از پرده‌های زرشکی طرح‌دار و روتختی زرشکی استفاده کنید.

سخن پایانی:

امیدواریم با استفاده از اصول، ایده‌ها و تصاویر این مقاله بتوانید دکوراسیون رنگ زرشکی دلخواه خود را ایجاد کنید. فراموش نکنید که برای آشنایی با سبک‌ها و رنگ‌های مختلف دکوراسیون به صفحه طراحی دکوراسیون مراجعه کنید! با فروشگاه اینترنتی دکورینه همراه باشید و به ما بگویید چه ایده‌های دیگری در رابطه با ترکیب رنگ و ست زرشکی سراغ دارید، تصاویر قبل و بعد را برای ما ارسال کنید تا با مخاطبان عزیز به اشتراک بگذاریم. 😉

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *