آشپزخانه

نکات ضروری دکوراسیون آشپزخانه کوچک ۲۰۲۲

lazy
۸۹ / ۱۰۰

ایده‌های کاربردی و هوشمندانه برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک که آشپزخانه شما را بزرگتر نشان می‌دهد!

اکثر ما از داشتن آشپزخانه‌های کوچک شکایت داریم. در واقع، یک آشپزخانه کوچک که به درستی سازماندهی شده می‌تواند بسیار مفیدتر از یک آشپزخانه بزرگ باشد که سازماندهی قابل قبولی ندارد. به یاد داشته باشید، یک آشپزخانه ایده آل آشپزخانه‌ای است که هوشمندانه چیدمان شده باشد، با حداکثر کارایی و راه حل‌های عملی ذخیره سازی. در این مقاله ایده‌های طراحی آشپزخانه کوچک را به اشتراک می‌گذاریم که باعث می‌شود آشپزخانه شما بسیار بزرگتر از آنچه هست احساس شود و آن را مفید کند.

شما می‌توانید با کمی تحقیق در هنگام تزیین آشپزخانه کوچک به نتایج موفق‌تری دست پیدا کنید. در این مطلب طرح‌های آشپزخانه باریک را به عنوان نمونه برای شما آماده کرده‌ایم. همچنین می‌توانید با کمی تغییر و تحول، دکوراسیون و طراحی آشپزخانه کوچک را به کاربردی‌ترین شکل انجام دهید. در واقع مدل‌های باریک و کوچک آشپزخانه مورد دلخواه خانم‌ها نیست. اگرچه همه آرزوی داشتن یک آشپزخانه بزرگ و آشپزی راحت را در سر می‌پرورانند، اما متاسفانه شرایط فیزیکی خانه‌ها در کشور ما باعث می‌شود که به طور کلی با آشپزخانه‌های کوچک مواجه شویم. اما حتی اگر آشپزخانه شما کوچک است، ما می‌خواهیم در مورد ایده‌های دکوراسیونی صحبت کنیم که می‌تواند زمان گذراندن در اینجا را لذت بخش‌تر کند.

مطالعه بیشتر:

 ۷ نکته ای که به واسطه آن می توانید چشمان بیننده را فریب دهید. برای مطالعه این مقاله چگونه می توان اتاق را بزرگتر نشان داد؟ [ ۷ نکته اساسی] کلیک کنید.

[scroll_to link=”#scrolltothis” title=”بازگشت به فهرست اصلی”]

ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه کوچک

وسایل غیرضروری را از آشپزخانه خارج کنید

روش‌های چیدمان آشپزخانه کوچک

روش‌های چیدمان آشپزخانه کوچک – ایده‌های طراحی آشپزخانه کوچک

آیا دوست دارید آشپزخانه کوچک شما جادارتر و کاربردی‌تر باشد؟ آشپزخانه اکثر مردم پر از وسایلی است که به ندرت از آنها استفاده می‌شود. اینها می‌توانند غذاساز، ظروف غذاخوری یا لیوان‌هایی باشند که در مناسبت‌های خاص استفاده می‌شوند. اما در یک آشپزخانه کوچک، پر کردن فضای محدود خود با وسایلی که همیشه به آنها نیاز ندارید، معنی ندارد.

بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به آشپزخانه خود بروید و تمام وسایلی را که همیشه استفاده نمی کنید جدا کنید. اگر چنین وسایل آشپزخانه ای دارید می‌توانید آنها را در کنسول، ویترین یا کابینت مناسب نگهداری کنید. فقط مطمئن شوید که در صورت نیاز به راحتی در دسترس باشد. با ایجاد فضایی برای وسایل آشپزخانه ای که همیشه استفاده می‌کنید، نه تنها آشپزخانه خود را از شلوغی نجات خواهید داد. در عین حال، چیزهایی را که نیاز دارید در دسترس‌تر می‌کنید.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک سفید

ایده‌های طراحی آشپزخانه کوچک

روش‌های چیدمان آشپزخانه کوچک – ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه کوچک سفید

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، یکی از منطقی ترین سبک‌های دکوراسیونی که می‌توان انجام داد، سبک آشپزخانه سفید است. این واقعیت که رنگ سفید باعث می‌شود آشپزخانه بسیار وسیع‌تر به نظر برسد، برای شما مفید خواهد بود و مانع از سرخوردگی شما در هنگام گذراندن وقت در آشپزخانه می‌شود. در این مرحله می‌توانید روی دیوارها کاشی‌های سفید داشته باشید، کابینت‌ها را به رنگ سفید انتخاب کنید و یک گل کوچک در آشپزخانه قرار دهید تا رنگ بدهد.

بیشتر بخوانیم:

وقتی دکوراسیون آشپزخانه سیاه و سفید به ذهن خطور می کند، سوالات و نگرانی های زیادی ایجاد می شود. با این حال، اگر به طور متعادل از آن استفاده شود، ظاهری زیباتر و تمیزتر در آشپزخانه اجتناب ناپذیر خواهد بود. علاوه بر این، تکمیل این دو رنگ با یک تناژ رنگ سوم آسان تر خواهد بود. برای مطالعه کامل مقاله دکوراسیون آشپزخانه سیاه و سفید [۴۰+ نمونه تصویر] کلیک کنید.

جلوه رنگ سفید را با نورپردازی مناسب ترکیب کنید

آشپزخانه سفید روشن

دکوراسیون آشپزخانه سفید روشن

وقتی هر ناحیه‌ای را روشن می کنید، دادن جلوه عمق به آن ناحیه، بزرگتر از آنچه هست به نظر می رسد. شما همچنین می توانید از این روش نورپردازی برای بالکن‌های کوچک و حمام‌های کوچک استفاده کنید. رنگ‌های روشن رنگ‌هایی هستند که به راحتی نور را منعکس می‌کنند. رنگ سفید روشن نور را بیشتر از رنگ‌های دیگر منعکس می‌کند و محیط را جادار و بزرگ می‌کند. می‌توانید در تمام طول روز در آشپزخانه‌ها به همان جلوه دست پیدا کنید، با رنگ سفید که نور روز را در هنگام وجود نور آفتاب منعکس می‌کند.

چراغ های توکار که در قسمت‌های بالایی کابینت آشپزخانه قرار می‌گیرند، هم پیشخوان را روشن می‌کنند و هم از سایر چراغ‌های سقفی پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، از آنجایی که نور مستقیم وجود ندارد، چشم را اذیت ‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دکوراسیون آشپزخانه، حتما مقاله ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه مدرن ما را مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر:

ما در این بخش از دکورینه ۲۶ اتاق غذاخوری را که از نورپردازی فوق العاده‌ای بهره می‌برند آماده کرده‌ایم تا از آنها برای انتخاب چراغ‌ها و لوسترهای اتاق ناهارخوری الهام بگیرید. برای مطالعه مقاله ۲۶ ایده کاربردی برای نورپردازی اتاق غذاخوری کلیک کنید.

فضاهای موجود روی دیوار را بازنگری کنید

روش‌های چیدمان آشپزخانه کوچک

ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه کوچک – قفسه دیواری آشپزخانه

بسیاری از افراد تنها کابینت آشپزخانه را به عنوان فضای ذخیره سازی در آشپزخانه می‌بینند و فرصت‌های ذخیره سازی روی دیوارها را از دست می‌دهند. بله، شما به احتمال زیاد از کابینت‌ها یا قفسه‌های اضافی استفاده می‌کنید. اما با دقت نگاه کنید، ممکن است هنوز شکاف‌هایی در دیوار وجود داشته باشد که بتوانید از آنها استفاده کنید.

برای مثال می‌توانید از فضای بین کابینت‌های بالای آشپزخانه و سقف برای نگهداری برخی از وسایل خود استفاده کنید. می‌توانید ظروف و تابه‌های آشپزخانه خود را از کابینت‌ها بیرون بیاورید و با قلاب آویزان کنید و برای آویزان کردن چاقوها از جا چاقوی مغناطیسی استفاده کنید. یا می‌توانید قفسه‌های باز را به دیوارهای خود اضافه کنید تا شیشه‌های ادویه، ماهیتابه‌ها و نعلبکی‌های روغن، کاسه‌ها و لیوان‌ها را در آن جای دهید. به طور خلاصه، انواع ظروف آشپزخانه را که می‌خواهید در دسترس داشته باشید یا می‌خواهید در فضای باز نمایش دهید را از کابینت‌ها بردارید.

همچنین استفاده از قفسه‌های روی پیشخوان، کابینت و کشوها را فراموش نکنید. اگر کمی وقت بگذارید، می‌توانید صدها سازمان دهنده آشپزخانه را در بازار پیدا کنید که می‌توانند مفید باشند. به یاد داشته باشید، اگر آشپزخانه کوچکی دارید، باید از تمام فضایی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید.

دکوراسیون مینی آشپزخانه

ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه کوچک

ایده‌های کاربردی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

راه حل‌های عملی برای آشپزخانه‌های کوچک ضروری است تا بسیار کاربردی‌تر شوند. به عنوان مثال، اگر میز شما که می‌توانید از آن برای صرف غذا در آشپزخانه استفاده کنید، می‌تواند تا شود تا در زمانی که از آن استفاده نمی کنید موازی با دیوار شود، فضا خواهید داشت. علاوه بر این، کابینت شما باید بتواند فضای ذخیره سازی اضافی را ارائه دهد تا بتوانید وسایل اضافی را در آنجا قرار دهید.

کابینت‌های بالایی را با قفسه‌های باز جایگزین کنید

قفسه‌های باز آشپزخانه کوچک

سازماندهی آشپزخانه کوچک – قفسه‌های باز

با چیدمان صحیح یک آشپزخانه کوچک، نه تنها آن را کاربردی‌تر می‌کنید، بلکه آن را بزرگتر از آنچه هست جلوه می‌دهید. برای مثال سعی کنید از کابینت آشپزخانه فقط در قسمت پایین آشپزخانه خود استفاده کنید و کابینت‌های بالایی را با قفسه‌های باز جایگزین کنید. قفسه‌های باز آشپزخانه شما را بزرگتر نشان می‌دهد و در هنگام قرار دادن ظروف، انعطاف بیشتری دارد.

کابینت‌های آشپزخانه فضای بیشتری را نسبت به آنچه که در اختیار شما قرار می‌دهند اشغال می‌کنند. همچنین با فواصل قفسه و عرض استاندارد استفاده شما را محدود می‌کند. با افزودن قفسه‌های مناسب برای نیازهای شما به جای کابینت‌های بالای آشپزخانه، می‌توانید به مناطق استفاده گسترده‌تر و همه کاره دست یابید.

۸ مدل کابینت آشپزخانه پرکاربرد [راهنمای کامل]

 از جزیره آشپزخانه چرخ‌دار استفاده کنید

جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه کوچک

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، جزیره آشپزخانه سیار به کارتان خواهد آمد. با استفاده از جزیره آشپزخانه چرخدار می‌توانید پیشخوان مرکزی و فضای ذخیره سازی اضافی داشته باشید. و هنگامی که کارتان تمام شد، می‌توانید پیش‌خوان قابل حمل خود را به گوشه‌ای از آشپزخانه بکشید تا به عنوان میز صبحانه از آن استفاده کنید، یا آن را به اتاق دیگری منتقل کنید و به طور کلی از دید بقیه دور کنید.

شما می‌توانید از جزیره آشپزخانه برای یک هدف خاص استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با ساخت ماشین فر که هنگام تهیه دسر و شیرینی از آن استفاده می‌کنید، تمام مواد مرتبط خود مانند آرد، شکر و وردنه را در اینجا ذخیره کنید. وقتی می‌خواهید چیزهایی مانند شیرینی و کیک درست کنید، می‌توانید جزیره آشپزخانه قابل حمل خود را بیرون بیاورید و از فضای اضافی پیشخوان و لوازم مورد نیاز خود استفاده کنید.

احتمالاً پیدا کردن جزیره آشپزخانه با اندازه مناسب و چرخ دار دشوار خواهد بود. با این حال، می‌توانید جزیره آشپزخانه سفارشی خود را با نصب چرخ‌های قفل شونده بر روی هر مبلمانی که عملکرد مشابهی دارد، طراحی کنید.

نحوه استفاده از رنگ تیره در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه کوچک با رنگ تیره

دکوراسیون آشپزخانه کوچک رنگ تیره

وقتی صحبت از مدل آشپزخانه‌های باریک و کوچک می‌شود، آشپزخانه‌های سفید یا رنگ روشن را دوست ندارید و اگر رنگ‌های تیره می‌خواهید، حتی اگر آشپزخانه شما کوچک است، می‌توانید این کار را انجام دهید. اما مهم‌ترین نکته برای این موضوع این است که کابینت‌ها به رنگ تیره و دیوارها به رنگ‌های مخالف آن هستند. در غیر این صورت، اگر رنگ‌های تیره روی دیوارها را ترجیح می‌دهید، تصویری بسیار باریک و کوچک خواهید داشت. برای مدل‌های آشپزخانه کوچک به طور کلی استفاده از رنگ‌های روشن را توصیه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

اگر شما هم به دکوراسیون رنگ تیره علاقمندید و سبک آن را می پسندید اما نمی دانید این مقاله ( چگونه از رنگ تیره در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟ ) را مطالعه کنید.

 رنگ‌های روشن را در اولویت قرار دهید

روش‌های چیدمان آشپزخانه کوچک رنگ روشن

روش‌های چیدمان آشپزخانه کوچک رنگ روشن – ایده‌های طراحی آشپزخانه کوچک

همانطور که در بند ۲ و ۳ همین مقاله بدان پرداختیم، برای اینکه آشپزخانه کوچک شما بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد، مطمئن شوید که از نور به درستی استفاده می‌کنید. مراقب باشید که پنجره خود را مسدود نکنید و از پرده ای استفاده کنید که نور را مسدود نکند. آشپزخانه مکانی است که در آن نور بیشتر مورد نیاز است. بنابراین، باید از نور مناسبی استفاده کنید که روشنایی آشپزخانه را به حداکثر برساند.

همه اینها آرامش و طراوت را در طول آماده سازی غذا به شما می‌دهد. جدا از آن، ممکن است عاقلانه باشد که دیوارها را با نور فراوان، مانند بین میزهای آشپزخانه، با مواد بازتابنده مانند کاشی‌های شیشه ای یا آینه بپوشانید.

علاوه بر این، می‌توانید با انتخاب رنگ‌های روشن و سرد در آشپزخانه، درک جادارتری از فضا ایجاد کنید. به عنوان مثال، آشپزخانه‌های سفید، آبی کم رنگ، سبز نعنایی بزرگتر و جادارتر از آشپزخانه‌های قرمز، مشکی و نارنجی به نظر می‌رسند.

سازمان دهنده کابینت بخرید

سازمان دهنده کابینت

روش‌های چیدمان آشپزخانه کوچک – سازمان دهنده کابینت

…و ما به ضروری ترین مورد در ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه کوچک رسیدیم… سازمان دهنده کابینت واقعا به شما کمک می‌کند فضای خود را در یک آشپزخانه کوچک به حداکثر برسانید. سازمانده کشو و کمد در هر شکل و اندازه ای وجود دارد که متناسب با همه نیازها باشد. بنابراین می‌تواند صفحات بیشتری را روی هم بچسباند. می‌توانید فویل آلومینیومی و حوله کاغذی را آویزان کنید. می‌توانید وسایل خود را به صورت منظم قرار دهید یا از قفسه‌های کشو به عنوان انباری استفاده کنید. سرمایه گذاری روی چنین سازمان دهنده‌های آشپزخانه کمک می‌کند تا آشپزخانه شما همیشه کاربردی و منظم باشد، حتی اگر فضای شما محدود باشد.

با رنگ آمیزی خاص آشپزخانه کوچک خود را بزرگ جلوه دهید

دکوراسیون آشپزخانه قرمز

دکوراسیون آشپزخانه قرمز

شوق رنگ در همه زمینه‌های دکوراسیون به خصوص در سال‌های اخیر افزایش یافته است. کسانی که می‌خواهند از شر زندگی یکنواخت تجاری خلاص شوند، راه حلی برای رنگ آمیزی خانه خود پیدا می‌کنند. اگر فکر می‌کنید زندگی شما در حال خاکستری شدن است، می‌توانید با رنگ آمیزی خانه خود برای اصلاح این وضعیت شروع کنید. دکوراسیون آشپزخانه قرمز کلارت در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. به خصوص در طراحی‌های مدرن آشپزخانه می‌توان این رنگ را به وفور دید. یکی از سازگارترین رنگ‌ها با رنگ شرابی بدون شک سفید است. در اینجا نیز به نظر می‌رسد که درهای براق کابینت آشپزخانه و دستگیره‌های سفید به خوبی هماهنگ هستند.

از کشوهای کابینت گوشه ای استفاده کنید

ایده کابینت گوشه‌ای

ایده کابینت گوشه‌ای – سازماندهی آشپزخانه کوچک

اگر فضای آشپزخانه L شکل دارید، گوشه‌های مرده ای در کابینت آشپزخانه شما وجود خواهد داشت. با استفاده از قفسه‌های گوشه‌ای آشپزخانه با ریل‌هایی که طراحی شده‌اند، می‌توانید از این قسمت‌ها راحت‌تر و کارآمدتر استفاده کنید تا کابینت‌های آشپزخانه گوشه‌ای را کاربردی‌تر کنید.

بار آشپزخانه / کانتر را ایجاد کنید

چیدمان بار آشپزخانه کوچک

روش‌های چیدمان بار آشپزخانه کوچک

اگر جای مناسبی برای قرار دادن میز در آشپزخانه خود ندارید، یک بار آشپزخانه خنک درست کنید که می‌توانید از آن به عنوان پیشخوان آشپزخانه استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از قسمتی از دیوار خود رو به اتاق نشیمن استفاده کنید. بنابراین، می‌توانید هم یک میز آشپزخانه و هم یک پیش‌خوان آشپزخانه اضافی داشته باشید که می‌توانید از آن به عنوان محل آماده‌سازی استفاده کنید.

نورپردازی زیر کابینت

نورپردازی آشپزخانه کوچک زیرکابینت

نورپردازی آشپزخانه کوچک

اگر از این نورپردازی که در حال حاضر تقریباً در همه آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود استفاده نمی کنید، خودتان را عذاب می‌دهید. زیرا هیچ چیز مانند نور ضعیف باعث نمی شود در آشپزخانه ای که کوچک است احساس تنگی فضا و طاقت فرسایی آن کنید. بنابراین سعی کنید چند نورافکن یا نور led را در زیر کابینت‌های آشپزخانه بالایی قرار دهید. بنابراین، گام مهمی در جهت جادارتر، کاربردی‌تر و شیک‌تر کردن آشپزخانه کوچک خود برداشته‌اید.

آشپزخانه کوچک خود را با استفاده از آینه بزرگتر جلوه دهید

آینه در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

ایده آینه در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

شاید پوشاندن کابینت‌های بالایی و پایینی آشپزخانه با آینه کمی جاه طلبانه به نظر برسد. با این حال، به خصوص اگر آشپزخانه اپن دارید، این روش در فضای شما تفاوت ایجاد می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از آینه نه تنها در بین کانترها بلکه در سایر قسمت‌های آشپزخانه خود ظاهری جادار در فضای خود داشته باشید. به‌عنوان جایگزینی برای آینه، به لطف سطح بازتابنده‌اش بر روی یک صفحه شیشه‌ای رنگ ثابت یا سه‌بعدی که در بین میزها استفاده می‌کنید، ظاهری جادار و شیک به آشپزخانه شما می‌بخشد.

مطالعه بیشتر:

معمولا دکوراتورها ۴ روش ساده برای روشن‌تر کردن خانه های تاریک پیشنهاد می‌دهند که به شما کمک می‌کنند نورپردازی خانه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. د راین مقاله راه‌های روشن کردن فضاهای مختلف خانه را با همدیگر مرور کنیم: ۴ ایده ساده برای روشن تر کردن خانه های تاریک

به طور خلاصه، اندازه آشپزخانه شما هر چه باشد، سعی کنید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. داشتن یک آشپزخانه کوچک چندان بد نیست، تا زمانی که تمام عملکردهای لازم را انجام دهد. شما فقط باید انتخاب‌های عاقلانه ای برای آشپزخانه خود داشته باشید و وسایل غیر ضروری را همانطور که در تمام اتاق‌های دیگرتان باید باشد در آشپزخانه خود نگه ندارید.

هر چه زودتر با ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه کوچک، چیدمان آشپزخانه خود را شروع کنید تا از فضایی که دارید حداکثر استفاده را ببرید. مطمئن باشید، این ترتیبات کوچکی که در آشپزخانه خود انجام می‌دهید، جایی که بخش قابل توجهی از وقت خود را سپری می‌کنید، کیفیت زندگی شما را بسیار افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

در اینجا روش ها و ترفندهایی را برای طراحی و دکوراسیون آشپزخانه کوچک شما ارائه کردیم تا بتوانیم در این راه به شما کمک کنیم.  شما می‌توانید از اینجا مطالب مربوط به سبک دکوراسیون را مطالعه نمایید. همچنین از قسمت مجله دکورینه می توانید به دهها مقاله مرتبط با دکوراسیون داخلی دسترسی داشته باشید.

اگر روش یا ترفند دیگری برای طراحی آشپزخانه های کوچک ایرانی می‌دانید، می‌توانید آن را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *