آشپزخانه

طراحی آشپزخانه باریک [۴ ایده کاربردی و ۳۵ نمونه زیبا]

lazy
۹۴ / ۱۰۰

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که یک آشپزخانه باریک تنها به معنای محدودیت است. در واقع، طراحی یک آشپزخانه کوچک باریک در یک آپارتمان ممکن است یک چالش واقعی باشد، به خصوص اگر در این زمینه تجربه نداشته باشید. اما این بدان معنا نیست که نتوان برای چنین فضایی کاری کرد.

یک آشپزخانه باریک نیز می‌تواند بسیار کاربردی باشد، برای تحقق آن از راه حل‌های هوشمندانه‌ای استفاده کنید که می‌توانید در فضای داخلی خود پیاده سازی کنید. الهام بگیرید و یک آشپزخانه باریک شگفت انگیز طراحی کنید.

ما در این مقاله با ۴ روش کاربردی و ۳۵ نمونه واقعی به بررسی دکوراسیون آشپزخانه باریک می‌پردازیم. امیدواریم با ایده گرفتن از این موارد بتوانید فضایی منحصر به فرد و مناسب در آشپزخانه منزل خود ایجاد کنید.

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالعه بیشتر: ۲۵ ایده برای داشتن آشپزخانه سبک مدرن و شیک + ویدئو [/message_box]

 

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] مطالعه بیشتر: چگونه خانه خود را برای بازسازی آشپزخانه آماده کنیم [/message_box]

 

۴ ایده کاربردی طراحی آشپزخانه باریک

۱-

طراحی آشپزخانه باریک مینیمال

4 ایده فوق العاده برای آشپزخانه باریک

طراحی آشپزخانه باریک – ۴ ایده فوق العاده برای آشپزخانه باریک

یک آشپزخانه آپارتمانی باریک ممکن است یک چالش واقعی باشد. در این مورد، مدیریت خوب فضا، مسئله حیاتی است. به لطف چیدمان ماهرانه مبلمان آشپزخانه، می‌توان یک فضای داخلی واقعا کاربردی طراحی کرد که به شما احساس بسیار خوبی بدهد. آماده کردن وعده‌های غذایی هر روز فقط یک لذت خواهد بود.

انتخاب سبک برای طراحی آشپزخانه باریک شما وظیفه کلیدی است. به خاطر داشته باشید که به دلیل بزرگی فضای داخلی، فضایی برای لوازم غیر ضروری که فقط فضا را اشغال و اصلاً به کارایی اضافه نمی‌کنند، وجود ندارد.

مطالعه بیشتر:

اگر هنوز نمی دانید چه سبکی در بین سبک های دکوراسیون منزل به بهترین شکل مطابق سلیقه شخصی شماست، به این معنی است که نمی دانید دکوراسیون را از کجا شروع کنید. اولین کاری که باید قبل از دکوراسیون منزل انجام دهید، کشف سبک دکوراسیونی است که به بهترین وجه علاقه و سلیقه شما را منعکس می کند.

برای آشنایی با سبک‌های دکوراسیون این مقاله را بخوانید: سبک مورد علاقه شما چیست؟ در ۴ پرسش با انواع سبک دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

برای صرفه جویی در فضا، بسیاری از کارشناسان طراحی، سبک مینیمال را انتخاب می‌کنند که در آن وسایل یکپارچه شده‌اند. آیا راه حل خوبی است؟ به نظر من که یکی از بهترین‌ها راهکارهاست! در حالی که دستگاه‌های مستقل فضای زیادی را اشغال می‌کنند، این باعث می‌شود طراحی یکدست به نظر برسد.

علاوه بر این، چنین طرح‌های آشپزخانه باریک مینیمال واقعاً جالب به نظر می‌رسد. فقط تمام وسایل مانند فر، یخچال، مایکروویو یا دستگاه قهوه ساز را به سبکی مشابه انتخاب کنید.

خلاصه اینکه در سبک مینیمال سادگی و آرامش رنگ های شاد و ترکیبی جایگزین شلوغی و درهم ریختگی آشپزخانه می شود که با استفاده از کمترین اکسسوری در آشپزخانه، سبکی مدرن و شیک را در میان طرح های مختلف آشپزخانه ایجاد کرده است. امروزه این سادگی هوشمندانه به یکی از سبک های محبوب و در عین حال جذاب و انعطاف پذیر تبدیل شده است.

آشپزخانه باریک مینیمال

دکوراسیون آشپزخانه باریک مینیمال

آشپزخانه مدرن

آشپزخانه مدرن باریک

ایده‌های آشپزخانه باریک

ایده‌های آشپزخانه باریک – طراحی مینیمال

۲-

دکوراسیون آشپزخانه باریک به سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی یکی از جهانی‌ترین سبک‌ها به شمار می‌رود، بنابراین اساساً با هر فضای داخلی سازگار است – صرف نظر از اینکه آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب یا اتاق نوجوان باشد. با این وجود، باید گفت که آشپزخانه سفید به سبک اسکاندیناوی واقعاً چشمگیر به نظر می‌رسد. ابعاد اینجا مهم نیست. حتی یک آشپزخانه بسیار کوچک و باریک نیز می‌تواند جالب به نظر برسد.

در این مورد، مبلمان آشپزخانه که به خوبی باهم تناسب دارند، بسیار مهم است. این نه تنها باید خوب به نظر برسد – بلکه باید کاربردی نیز باشد . رنگ‌های روشن بسیار توصیه می‌شود. رنگ سفید که قبلا ذکر شد انتخاب خوبی است، اما می‌توانید از هر طیف خاکستری یا پاستلی نیز استفاده کنید. چوب را فراموش نکنید. ترکیبی از رنگ‌های روشن و مواد طبیعی مانند چوب بسیار شیک به نظر می‌رسد.

در کدام قسمت آشپزخانه سبک اسکاندیناوی می‌توان از چوب استفاده کرد؟ پیشخوان رایج‌ترین گزینه است. کفپوش چوبی به همان اندازه خوب به نظر می‌رسد. فقط به یاد داشته باشید که باید به خوبی محکم شود، زیرا خطر ریختن چیزی در آشپزخانه بیشتر است. به جای چوب طبیعی، می‌توانید کاشی‌های طرح چوب را نیز بچینید. این یک راه حل بسیار ارزان است.

آیا فکر می‌کنید که طراحی آشپزخانه باریک به سبک اسکاندیناوی بسیار خشک است و می‌خواهید کمی “راحتی” را به آن اضافه کنید؟ مشکلی نیست! فقط از برخی تزئینات و منسوجات استفاده کنید. اما مطمئن شوید که در آنها زیاده روی نکنید و در نتیجه فضای داخلی را تحت تأثیر قرار ندهید.

نورپردازی یکی دیگر از نکات کلیدی در طراحی آشپزخانه باریک سبک اسکاندیناوی است . لامپ‌ها نباید خیلی بزرگ باشند اما باید نور کافی را تامین کنند. آنها بسیار مینیمالیستی هستند و اغلب لامپ را در معرض دید قرار می‌دهند. بسیار جالب به نظر می‌رسد، به خصوص اگر لامپ تزئینی باشد.

یک آشپزخانه باریک به سبک اسکاندیناوی

آشپزخانه باریک به سبک اسکاندیناوی

آشپزخانه باریک بلند سفید

طراحی آشپزخانه باریک به سبک اسکاندیناوی اغلب از مصالح و موادی مانند آجر طبیعی یا کاشی استفاده می‌شود. این مصالح معمولاً برای میز پیشخوان و دیوار کاربرد دارد و فضای داخلی آشپزخانه را کاربردی می‌کنند. چنین عناصری اگر با رنگ سفید و مواد چوبی ترکیب شوند واقعاً خوب به نظر می‌رسند.

اگر از آجر سنتی یا سنگ تزیینی طبیعی استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که باید آن را به عنوان مثال با لاک مخصوص پوشش دهید. به همین دلیل، بخار تولید شده در حین پخت و پز توسط مواد جذب نمی‌شود – به طوری که ظاهر خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند و بسیار بادوام می‌شوند.

کاشی‌های آشپزخانه ابعاد مختلفی دارند. به لطف این، می‌توانید سبک دکوراسیون را با انتظارات خود مطابقت دهید. کاشی‌های مستطیلی سفید رایج‌ترین انتخاب هستند. اگر می‌خواهید طرح جالبی داشته باشید، به جای دوغاب سفید از دوغاب خاکستری یا حتی مشکی استفاده کنید. نتیجه بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

طراحی آشپزخانه باریک

طراحی آشپزخانه باریک اسکاندیناوی

آشپزخانه باریک سفید

آشپزخانه باریک سفید – یک دیوار آجری

۳-

ایده‌های آشپزخانه باریک – استفاده از رنگ تیره؟

در طراحی آشپزخانه باریک معمولا از رنگ‌های روشن استفاده می‌کنند. در بیشتر موارد، رنگ سفید در چنین فضای داخلی غالب است. اما به این معنی نیست که این تنها گزینه شماست. شما رنگ‌های طیف روشن را دوست ندارید اما می‌خواهید آشپزخانه شما زیبا به نظر برسد؟ یک پالت رنگ تیره انتخاب کنید – اما مطمئن شوید که یک طرح خوب داشته باشید!

مطالعه بیشتر:

استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه مدرن یکی از روش‌هایی است که امروزه در دکوراسیون توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. در نگاه نخست ممکن است استفاده از کاشی مشکی در طراحی آشپزخانه ساده، تکراری یا خسته کننده به نظر برسد، اما اینطور نیست و کاشی‌های مشکی در پرداخت‌ها، اشکال، جنس و رویه‌های مختلف، منحصر به فرد هستند. برای آشنایی بیشتر این مقاله را بخوانید: راهنمای جامع استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه‌ مدرن

ترکیبی از نمای تیره با میزهای رنگ روشن، محبوب‌ترین گزینه مورد استفاده در آشپزخانه‌های باریک است. در برخی از طرح‌ها از کابینت‌های تیره در قسمت پایین استفاده شده است و کمدهای بالایی سفید باقی می‌مانند. به این ترتیب، فضای داخلی بزرگتر به نظر می‌رسد و با رنگ‌های تیره غرق نمی‌شود.

ترکیب مبلمان تیره و روشن با لوازم جانبی طلایی عالی به نظر می‌رسد. صرف نظر از اینکه مشکی، آبی تیره یا زمردی را انتخاب می‌کنید. ترکیب این رنگ‌ها با طلایی، فضای داخلی را شیک و باکلاس می‌کند.

آشپزخانه باریک با استفاده از رنگ های تیره

دکوراسیون آشپزخانه باریک با استفاده از رنگ های تیره

دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک با استفاده از رنگ‎‌های سیاه و سفید یک تلاش کاملاً ریسک‌پذیرانه است. اگرچه چنین فضای داخلی می‌تواند واقعاً خوب و کاربردی به نظر برسد، در بیشتر موارد بسیار کوچکتر از واقعیت به نظر می‌رسد. اگر برایتان مهم نیست – فقط به این دلیل که بیشتر مردم این کار را می‌کنند، سایه‌های تیره را رها نکنید.

یک آشپزخانه باریک مشکی واقعاً خوب به نظر می‌رسد اگر جلوی آشپزخانه نورپردازی خوب را انتخاب کنید. لامپ‌های مخصوص ساخته شده در سقف در طول کل اتاق گزینه جالبی است.

آیا می‌خواهید شخصیتی به آشپزخانه باریک مشکی خود اضافه کنید؟ جدا از منابع اصلی نور، وسایل و عناصر آشپزخانه را روشن کنید. برای این کار می‌توانید از نوار LED استفاده کنید. فناوری‌های مدرن به کار رفته در این زمینه به شما این امکان را می‌دهد که رنگ چراغ‌ها را مطابق با نیاز خود تغییر داده و تنظیم کنید. شما می‌توانید هر روز رنگ متفاوتی را برای روشن کردن وسایل آشپزخانه انتخاب کنید – یک راه حل بسیار جالب!

۴-

طراحی آشپزخانه باریک – یک طیف رنگی منحصر به فرد انتخاب کنید!

به طور کلی پذیرفته شده است که فضای داخلی کوچک یا باریک باید در رنگ‌های خنثی طراحی شود. آیا این ضروری است؟ قطعا نه! اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید یک رنگ دلخواه و خاص انتخاب کنید اما این کار را با مهارت انجام دهید.

رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری یا بژ ممکن است فضای داخلی را یکنواخت جلوه دهند. آیا می‌خواهید از آن اجتناب کنید و به آشپزخانه باریک خود شخصیت جسورانه‌تری بدهید؟ طیف‌های رنگی تند در این مورد عالی هستند. یک فضای داخلی با نور مناسب بیشترین امکانات را ارائه می‌دهد – به این ترتیب، می‌توانید به خود اجازه دهید از رنگ هایی مانند:

رنگ فیروزه‌ای،
رنگ زرد،
رنگ پسته‌ای یا نعنایی،
رنگ آبی تیره استفاده نمایید.

همه چیز بستگی به این دارد که شما چه چیزی را بیشتر دوست دارید. تخیل شما تنها محدودیت است – و شاید هم مقدار پولی که می‌توانید برای بازسازی خانه بپردازید.

در استفاده از رنگ‌های خاص اگر زیاده‌روی شود، ممکن است فضای داخلی را کوچکتر نشان دهند. به همین دلیل ترکیب آنها با چوب سفید یا طبیعی رایج است. به لطف آن، طراحی آشپزخانه باریک بسیار متعادل و عالی به نظر می‌رسد.

دکوراسیون آشپزخانه باریک و کوچک

دکوراسیون آشپزخانه باریک و کوچک با چند ایده متفاوت

دکوراسیون آشپزخانه کوچک باریک با رنگ تیره

دکوراسیون آشپزخانه کوچک باریک با استفاده از رنگ تیره

 

 مناسب‌ترین دکوراسیون برای آشپزخانه‌های باریک

مناسب‌ترین طراحی دکوراسیون برای آشپزخانه‌های باریک

پرسش‌های متداول دکوراسیون آشپزخانه کوچک و باریک

📍 چگونه یک آشپزخانه باریک طراحی کنیم؟

طراحی یک آشپزخانه بلند و باریک ساده‌ترین کار نیست اما می‌توانید خودتان آن را انجام دهید. انتخاب سبک اصلی و پالت رنگ اصلی مهم و اساسی است. مرحله بعدی انتخاب لوازم جانبی است – اما به خاطر داشته باشید که یک آشپزخانه باریک، تزئینات غیر ضروری زیادی را لازم ندارد.

📍 آیا طراحی آشپزخانه کوچک باریک مشکل است؟

طراحی یک آشپزخانه کوچک باریک ممکن است برای برخی از صاحبان خانه مشکل ساز باشد، به همین دلیل آنها از یک متخصص کمک می‌خواهند. یک طراح داخلی در حین انجام پروژه، ابعاد و عملکرد اتاق را در نظر می‌گیرد. به لطف طرح سفارشی سازی شده، می‌توانید پروژه را با نیازهای خود تطبیق دهید. به این ترتیب، آشپزخانه باریک جدید شما همه را شگفت زده خواهد کرد.

نمونه طرح‌های دکوراسیون آشپزخانه باریک

نمونه طرح‌های دکوراسیون آشپزخانه باریک

نمونه طرح‌های دکوراسیون آشپزخانه باریک

عکس دکوراسیون آشپزخانه باریک

نمونه عکس دکوراسیون آشپزخانه باریک

stylish and functional narrow kitchen design ideas 2 554x776 1

عکس دکوراسیون آشپزخانه طولی

دکوراسیون آشپزخانه طولی

عکس دکوراسیون آشپزخانه طولی ۲

آشپزخانه طولی

عکس دکوراسیون آشپزخانه طولی ۳

دکوراسیون آشپزخانه دراز

عکس دکوراسیون آشپزخانه دراز

دکوراسیون آشپزخانه دراز

نمونه عکس دکوراسیون آشپزخانه دراز

دکوراسیون آشپزخانه دراز

نمونه عکس دکوراسیون آشپزخانه دراز ۳

stylish and functional narrow kitchen design ideas 8 554x831 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 9 554x756 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 10 554x831 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 11 554x837 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 12 554x834 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 13 554x739 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 14 554x837 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 15 554x831 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 16 554x860 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 17 554x839 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 18

stylish and functional narrow kitchen design ideas 20

stylish and functional narrow kitchen design ideas 21

stylish and functional narrow kitchen design ideas 22

stylish and functional narrow kitchen design ideas 23

stylish and functional narrow kitchen design ideas 24 554x739 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 25 554x832 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 26 554x831 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 27 554x831 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 28 554x831 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 29

stylish and functional narrow kitchen design ideas 30 554x739 1

stylish and functional narrow kitchen design ideas 31 554x615 1

منبع: digsdigs treehouse

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *